سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۰۹:۱۹
سینما و تئاتر - کد خبر : 10518
پنجشنبه، ۰۳ تير، ۱۴۰۰ - ۷:۰۰

نجفی: باوجود تأکید رئیس صدا و سیما نمی‌گذارند سریال

نویسنده و کارگردن سریال "جلال" گفت: فیلمنامه‌ "شاه اسماعیل" را نوشته‌ام که ۱۲ جلد کتاب است، اما با وجود تأکید رئیس سازمان صداوسیما، نمی‌گذارند تا ساخته شود،

نجفی: باوجود تأکید رئیس صدا و سیما نمی‌گذارند سریال

به گزارش خبرگزاری ایران زمین، حسن نجفی از نمایشنامه‌نویس‌های کاربلد حوزه تئاتر است که اولین حضور خود را در سال 1357 تجربه کرد و با نمایش "نیستان" بیشتر شناخته شد. او را به اجرای خیابانی تئاتر هم می‌شناسیم و سال 1376 که وارد عرصه سینما شد. عمده مضامین کارهای حسن نجفی در مقام کارگردانی دینی و مذهبی است؛ چرا که "آسمان هشتم" و "سهم گمشده" دو فیلمی‌اند که هرچند مذهبی اما رویکرد نزدیکی دو کشور ایران و آذربایجان و بیان فرصت‌های همکاری بیشتر را فراهم کرده است

نجفی در این سال‌ها کارهای مشترکی هم در مقام دستیار کارگردان و برنامه‌ریز با مجید مجیدی داشته که می‌توان به "بید مجنون" و "پابرهنه تا هرات" و حتی "باران" اشاره کرد و همچنین همکاری او با مجتبی راعی در "جنگجوی پیروز" و "تولد یک پروانه" اتفاق افتاد. اما در طول یکی دو سال اخیر، بیشتر نامِ او به عنوان نویسنده و کارگردان سریال "جلال" به گوش می‌رسد؛ سریالی که در دهه فجر روی آنتن رفت و ماجرای آن به دهه فجر سال 1399 هم کشید و حتی قرار است تا فصل ششم هم ادامه پیدا کند

فصل ابتدایی این سریال از سال 1338 تا سال 1356 در تبریز را به تصویر می‌کشید و قیام مردم آذربایجان شرقی را در این سال‌ها روایت می‌کرد. همچنین رخداد‌های اجتماعی و روز‌های انقلاب اسلامی در سال‌های منتهی به بهمن 1356 در آذربایجان شرقی از قصه‌های اصلی این سریال است. اما در فصل 2 شاهد رویدادهای تاریخی ایران از سال 1357 تا 1362 خواهید بود.

عمار تفتی یکی از بازیگران قدیمی تلویزیون و سینما است اما تا به حال کم پیش آمده تا در یک اثر شاخص بازی کند و نقشی این‌چنین محوری داشته باشد. اما او با بازی در سریال جلال توانایی بازی خود را نشان داد. او در قالب این نقش چند برهه مختلف زمانی و با چند گریم و در چند موقعیت را تجربه کرد. علاوه بر بازیگران اصلی این سریال تعداد زیادی نیز بازیگران بومی در فصل دو جلال نقش آفرینی کردند. همچنین گروه تولید و پشت دوربین این سریال 70 درصد بومی تبریزند.

در فصل دوم این مجموعه تلویزیونی علاوه بر محوریت داستان، به زندگی شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبائی (اولین شهید محراب انقلاب اسلامی) و ترور شهید آیت‌الله میر اسدالله مدنی دهخوارقانی (دومین شهید محراب انقلاب اسلامی) ورود شده است. در این میان ناگفته نماند که بازیگران جدیدی هم به فصل دوم اضافه شدند که ترکیب قابل تأملی را ایجاد کرده‌اند. بازیگرانی همچون  همایون ارشادی، مهدی فقیه، هادی افتخارزاده، مهران آتش‌زا، رضا آبپاک، ثنا پورسفیدی، جواد قامتی، صدرا راعی، مهدی فقیه، شهرام خزرایی، شهرام عبدلی و شیوا خسرومهر اشاره کرد.

بنابر اعلامِ مدیرکل سیمای استان‌های صداوسیمافصل سوم "جلال" بعد از عید نوروز کلید خواهد خورد. سریالی که طراحی 5 فصل دارد و بعد از تولید موفق فصل اول و حتی روزهای خوبِ فصل دوم در ابتدای سال 1400 تولید فصل سوم این سریال را آغاز خواهد کرد. اما به هر حال این اتفاق فعلاً نیفتاده است؛ به همین خاطر با حسن نجفی گفت‌وگو کردیم که او حرف‌های گفتنی و جدیدی داشت که قابل تأمل و توجه‌اند.

به تعبیر کارشناسان، در سریال "جلال" عشق واقعی نسبت به انقلاب و دفاع مقدس خلق شد؛ این سریال داستان زندگی زنانی است که همسرانشان در جنگ شهید شده‌اند و آن‌ها عاشقانه زندگی می‌کنند. 5 فصل برای این سریال طراحی شده است که امیدواریم با همین شور و شوق ادامه پیدا کند. این اثر وحدت‌بخش بوده و وفاداری یک مرد به همسرش در این سریال مطرح شده که در خیلی فیلم‌های دنیا وجود ندارد. این سریال اوج نمایش خانواده طراز اسلامی و ایرانی است که در حوزه تاریخی و مستندات دفاع مقدس وجود دارد.

در تبریز مردانی بزرگ و رویدادهایی مهم داریم که سریال "جلال" بخشی از آن را به نمایش می‌گذارد. در فصل دوم سریال از 29 بهمن 1357 تا آزادی سوسنگرد را نشان خواهیم داد و در فصل‌های بعد نیز ادامه تاریخ مانند شهدای مدافعان حرم به نمایش گذاشته می‌شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سینما و تئاتر
پربیننده‌ترین اخبار سینما و تئاتر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!