پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۰:۳۴
شنبه، ۱۷ دي، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

ارتش آمریکا علام کرد که ناوشکن این کشور از تنگه تایوان عبور کرده و همین مسائله باعث واکنش چینی ها شده و اعلام کردند پاسخ هرگونه تحریک را می دهیم.

ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  خبرگزاری رویتزر گزارش داد که ارتش آمریکا بیانیه ای صادر کرده و در آن اعلام کرد که ناو شکن آمریکایی چانگ هون از تنگه تایوان عبور کرده ، در ادامه این گزار آماده که کشور چین نسبت به این اقدام آمریکا به شدت واکنش نشان داده و اعلام کرده جواب هر گونه تحریک را می دهد.

گفتنی است که کشتی های جنگی آمریکا و متحدینش در زمان های مختلفی از تنگه تایوان عبور کرده اند ، این در حالی است که آخرین بار زمانی بود که تنش میان آمریکا و چین بر سر تایوان تا به این اندازه جدی نبود ، چین مدت هاست که اعلام کرده تایوان بخشی از خاک چین است و برای گرفتنش فقط گزینه نظامی فعال است.

در ادامه بیانیه ای که ارتش آمریکا منتشر کرده آمده است که عبور ناو چونگ هون از تنگه تایوان تنها و تنها نشان دهنده تعهد آمریکا نسبت به آزادی تردد مسیر هند-آرام است ، که اشاره به اقیانوس های آرام و هند دارد ، این تنگه از اهمیت منطقه ای بالایی برخوردار است و جزو تنگه های مهم و استراتژیک در دنیا طلقی می شود.

در آن سوی این ماجرا سخنگوی سفارت چین در واشنگتن یعنی لیو پنگیو نسبت به بیانیه ارتش آمریکا و همچنین عبور ناو جنگی این کشور از تنگه تایوان واکنش نشان داد و بیانیه ای منتشر کرد ، او در این بیان گفت : چین به شدت با این کار مخالف بوده ، و همچنین از آمریکا خواست تا «هرچه سریعتر اقدامات مشکل‌ساز، تنش‌سازی و تضعیف صلح و ثبات تنگه تایوان» را هرچه سریع تر متوقف کند.

او در ادامه این بیانیه گفت : این مطالب بسیار فریبنده است ، اینکه شما در این منطقه با استفاده از ناو های جنگی خود پی دی پی در حال قدرت نمایی هستید و اسم این کار را هم گذاشتید آزادی اصلا قابل قبول نیست و با قدرت نمایی نمی توان گفت مسئله فقط حفظ آزادی و باز بودن مسیر منطقه ای است.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در پی انتشار این بیانیه اعلام رکد که چین با هوشیاری تمام همه چیز را تحت نظر دارد و در آماده باش کامل است تا پاسخ هر گونه تهدید و یا تحریک را مستقیما بدهد و چین از حق تمامیت ارضی خود با تمام وجود دفاع خواهد کرد.

یکی از سخنگو های ارتش چین اعلام کرد که در زمان عبور ناو جنگی آمریکا از این تنگه ، تمامی تحرکاتش را زیر نظر گرفتیم تا تمامی حرکات آن را مورد بررسی قرار دهیم.

گفتنی است که در سال 1949 حزب کمونیست چین در یک جنگ داخلی موفق به شکست دولت مرکزی این کشور شد و مقامات رده بالای حکومت جمهوری چین به خاک تایوان گریختند و در آنجا اعلام استقلال کردند مسیر بین این دو کشور تنگه تایوان است که از آن زمان تا به الان باعث تنش های سیاسی نظامی دو کشور بوده و بعد از گذشت چند سال پای آمریکا نیز به این مناقشه باز شده و آنها از استقلال تایوان دفاع می کنند و این در حالی است که چین اصرار دارد که این منطقه از آن خاک چین است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!