پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۶:۵۷
مجلس - کد خبر : 15392
شنبه، ۰۹ بهمن، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

نادری : رویکرد به شرق، استراتژی درست و کارآمدی است

جمهوری اسلامی ایران در روابط خود از موضع عزت، اقدام و تعاملات خود را برقرار می کند، بنابراین با این رویکرد روابط ما می تواند با هر کشوری انجام شود.

نادری : رویکرد به شرق، استراتژی درست و کارآمدی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با گسترش مورد ایران با کشورهای شرق از جمله روسیه و چین و همچنین رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر افزایش تعاملات با همسایگان اظهاراتی را مطرح کرد.

نادری در این زمینه اظهار داشت: روابط با شرق رویکرد بسیار درستی است که جمهوری اسلامی ایران آن را دنبال می کند. اوایل انقلاب شعار "نه شرقی نه غربی" مطرح شد و هسته مرکزی این شعار موضوع استقلال بود که به لطف خدا امروز جمهوری اسلامی ایران استقلال خود را دارد.

جمهوری اسلامی ایران در روابط خود از موضع عزت، اقدام و تعاملات خود را برقرار می کند، بنابراین با این رویکرد روابط ما می تواند با هر کشوری انجام شود، البته طرف مقابل ما باید کشوری باشد که رسميت داشته باشد که این شامل رژیم صهیونیستی نمی شود.

درباره سایر کشورها طبق فرمایش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، با هر کشوری می توانیم از حوزه اقتدار و عزت، ارتباط برقرار کنيم.

نادری در ادامه تصریح کرد: علیرغم اینکه استراتژی برقراری ارتباط با شرق و استراتزی تعامل با کشورهای همسایه رویکرد بسیار درستی است، شاهد هستیم که مخالفت هایی از طرف طيف غرب گرای کشور درباره گسترش این تعاملات مطرح می شود.

هیاهوهایی که از سوی مخالفان و غرب گرایان کشور مطرح می شود برای این است که این گروه فکر می کنند به اربابان غربی آنها دیگر توجه نمی شود، منافع آنها به خطر می افتد و نقش آنها در کشور کم رنگ خواهد شد، اما ایران ضمن حفظ استقلال با هر کشوری که لازم و صلاح باشد و منافع ملت را تامین کند وارد مذاکره خواهد شد.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد: استراتژی رویکرد به شرق استراتژی درست و کارآمدی است چرا که در دوره جدید شاهد چرخشی هستیم که قدرت از سوی کشورهای غربی در حال جابجایی به کشورهای شرقی است.

کشورهای شرقی کنشگری قدرت خود را افزایش می دهند و با توجه به نظم چرخشی قاعدتا این کشورها یکی از بلوک های آینده در قدرت دنیا خواهند بود. شرایط بین المللی در حال تغيير است و از وضعیت گذشته فاصله گرفته ایم چرا که قدرت در دنیا در حال چندقطبی شدن است، در نظام چند قطبی آینده شاهد قدرت یابی کشورهای شرقی خواهیم بود که جمهوری اسلامی نیز یکی از آنها است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!