پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۷:۵۴
فناوری - کد خبر : 7518
جمعه، ۰۸ اسفند، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

میزبانی ۸۰ درصد از سایت‌های ایرانی در داخل کشور

به گفته عضو هئیت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ایران از معدود کشورهایی است که میزبانی داخلی او درصد بالایی دارد.

میزبانی ۸۰ درصد از سایت‌های ایرانی در داخل کشور

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، بهزاد اکبری ضمن اشاره به این موضوع که در چند سال اخیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی شبکه ملی اطلاعات توسعه یافته است، اعلام کرد: پهنای باند در همه کشور قابل دسترس و تمامی شهرها و در بخش قابل‌توجهی از روستاها، به این مهم دسترسی دارند.

اکبری با تاکید بر اینکه رشد قابل توجهی در ترافیک مصرفی کاربران داشته‌ایم، اظهار کرد: از سال ۹۵ که متوسط سرانه مصرف ترافیک دیتا در کشور ۸.۱ گیگابایت در ماه بود این میزان در حال حاضر به ۱۷.۵ گیگابایت در ماه رسیده است و به عبارتی ما از سال ۹۵ به طور متوسط رشد ۸۰ درصدی سالیانه را در مصرف ترافیک دیتا شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: متوسط رشد جهانی ترافیک دیتا حدود ۲۵ درصد و در حوزه خاورمیانه ۳۵ درصد است که این نشان می‌دهد ما رشد بسیار خوبی در ترافیک دیتای کشور داشته‌ایم و با دسترسی پهن باند و توسعه‌های صورت گرفته در یکسری خدمات ابری و پلتفرم‌ها هم رشد قابل توجهی را در کشور داشتیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت در ادامه سخنان خود بیان کرد: متناسب با توسعه لایه دسترسی صورت گرفته در بخش زیرساخت‌های ارتباطی، در لایه شبکه «بک بن» هم توسعه‌های خوبی انجام‌شده است به‌نحوی که در سال ۹۴ حدود ۶۵۰ گیگابیت ظرفیت شبکه بک بن ارتباطات زیرساخت کشور بوده که این میزان در سال ۹۹ به ۳۰ ترابیت بر ثانیه رسیده است.

وی در سخنان خود به درصد رشد در زمینه دسترسی ارتباطات بین‌الملل در کشور نیز اشاره کرد و اضافه کرد: در بخش بین‌الملل در سال ۹۲ حول‌وحوش ۸۰ گیگابیت برثانیه ظرفیت داشتیم که هم اکنون این میزان رشد قابل توجهی داشته و به بیش از ۴ ترابیت برثانیه رسیده و همراه با رشد در حوزه دسترسی ارتباطات بین‌الملل هم به لحاظ ظرفیتی و هم به لحاظ تنوع مسیر که از مسیرهای مختلفی ارتباطات بین‌الملل برقرار است، این بخش هم توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اکبری اذعان کرد: رشد میزبانی داخلی یعنی محتوا و خدمات داخل کشو رشد مناسبی داشته است و ما از معدود کشورهایی هستیم که بیش از ۸۰ درصد از سایت‌های ایرانی را در داخل کشور میزبانی می‌کنیم. شاید معدود کشورهایی مانند چین و آمریکا چنین وضعیتی داشته باشند.

وی در اظهارات خود راجع به مشکلات این حوزه نیز چنین گفت: اما در بخش زیرساخت‌های اطلاعاتی و مراکز داده همچنان با کمبودهای زیادی روبر هستیم این کمبودها در کنار بحث تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌هایی که ایجاد شده مشکلات را بیشتر کرده است.

اکبری در خصوص یکی دیگر از مشکلات  این حوزه یعنی کمبود مراکز داده با مقیاس بالا خاطرنشان کرد: موضوع دیگر حضور در بازارهای جهانی است که برخلاف موقعیت استراتژیک و خوبی که در منطقه داریم، این صنعت فقط در داخل کشور ارائه خدمت می‌کند و در بازارهای جهانی حضور ندارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!