جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۴:۴۲
اجتماعی - کد خبر : 3382
چهارشنبه، ۲۷ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

میزان شهریه سال آینده مدارس هنوز مشخص نیست

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از الزام والدین به انجام پیش ثبت نام فرزندانشان بعد از تعیین میزان شهریه مدارس در سال آینده، خبرداد.

میزان شهریه سال آینده مدارس هنوز مشخص نیست

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از مشخص شدن میزان شهریه  سال آینده مدارس در اواخر اردیبهشت ماه خبرداد .

مجتبی زینی‌وند گفت: . افزایش میزان شهریه سال آینده هنوز مشخص نیست زیرا درتعیین مقدارشهریه سال آینده مدارس،   عوامل و فاکتور های زیادی موثر هستند ، درحال حاضر در مرحله ورود اطلاعات دانش آموزان و ظرفیت مدارس هستیم که پس از بررسی های لازم، افزایش درصد شهریه دانش آموزان اواخر اردیبهشت ماه مشخص می‌شود. البته مدارس می توانند پیش ثبت نام سال آینده را به صورت مجازی آغاز کنند. در سال های قبل هم پیش ثبت نام ها به صورت مجازی در سایت های مدارس انجام می شد و این موضوع یک روال عادی است.

وی افزود: برای تعیین میزان شهریه مدارس یک الگو از قبل وجود دارد. موسسین مدارس تا ۳۰ فروردین ۹۹ مهلت دارند که در سامانه الگوی شهریه، اطلاعات مدرسه خود را وارد کنند. شورای نظارت استان ها تا پایان اردیبهشت ماه باید اطلاعات مربوط به هر مدرسه را بررسی و تایید کنند، سپس براساس بررسی های این شورا، میزان شهریه هر دانش آموز براساس برنامه های اعلام شده مدارس تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: البته وضعیت شهریه سال آینده مدارس با قبل متفاوت خواهد بود، میزان شهریه مدارس براساس عوامل مختلفی تعیین می شود. به طور مثال ۱۵ درصد میزان تعیین شهریه به کیفیت بخشی در آموزش بستگی دارد و کیفیت بخشی خود چندین عامل دارد که یکی از آنها آموزش آنلاین است.

زینی وند افزود: یکی از ۵ مولفه کیفیت بخشی مدارس، ایجاد شرایط آموزش آنلاین است، بطور مثال یک مدرسه ممکن است کلیه  بسترهای لازم سخت افزاری و نرم افزاری را مهیا کند و در این صورت حدود یک و نیم تا سه و نیم درصد به میزان شهریه سال آینده اش افزوده شود، اما نتواند بستر لازم برای آموزش مجازی را مهیا کند.

وی گفت: از آنجایی که وضعیت کشور به دلیل بیماری کرونا مشخص نیست و نمی‌دانیم تا مهرماه چه شرایطی خواهیم داشت، به خانواده‌ها توصیه می کنیم، همانند سال‌های گذشته پیش ثبت‌نام‌ها را انجام دهند اما تاریخ چک‌های شهریه را که به مدرسه می‌دهند برای بعد از ۳۱ خرداد تنظیم کنند.

 پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین- ریاست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی  با تاکید بر اینکه در سال های پیش هم پیش ثبت نام ها به صورت مجازی در سایت های مدارس انجام می شد اظهار داشتند این موضوع یک روال عادی است. 

اما باید به این نکته توجه داشت که شرایط امسال مثل گذشته نیست و والدین دانش آموزان نگران وضعیت تحصیلی امسال فرزندان شان و مسائل پیش رو در سال های بعد هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در مورد مبحث مالی برای پیش ثبت نام و راه حل آن که تعویق تاریخ چک ها بود مواردی را اظهار داشتند که با توجه به شرایط اقتصادی و مشکل شیوع کرونا در کشور، باید به آن توجه کرد اما بنظر می رسد این موضوع  باعث نشده دغدغه والدین دانش آموزان از بین برود و خانواده ها تعویق در سررسید چک ها را راه حل چندان تاثیر گذاری در این امر بدانند!

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!