پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۹:۵۲
سیاست - کد خبر : 9026
سه شنبه، ۰۷ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

میدان راه را برای دیپلماسی باز کرد ؛ جنازه برجام نیاز به ضربه نداشت

برجام از روز اول ناقص الخلقه بود و هیچگونه اثری در تحولات اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و امنیتی ما نداشت بلکه موانع بسیار زیادی را برای ما ایجاد کرد.

میدان راه را برای دیپلماسی باز کرد ؛ جنازه برجام نیاز به ضربه نداشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه "میدان" راه را برای دیپلماسی گشود افزود که جنازه متعفن "برجام" نیازی ندارد تا کسی بخواهد به آن ضربه بزند.

ابراهیم عزیزی در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف در فایل صوتی منتشر شده از وی مبنی بر اینکه هیچگاه میدان فدای دیپلماسی نشد و همیشه دیپلماسی بود که فدای میدان شد، اظهار داشت: این میدان بود که به دیپلماسی جایگاه داد و اگر دیپلماسی از عقبه دینی ، انقلابی و اعتقادی برخوردار نباشد، هیچگاه نمی تواند در میدان موثر واقع شود.

عزیزی در ادامه افزود: بر این اساس ، این ادعا که میدان به دیپلماسی کمک نکرد بلکه دیپلماسی همواره به میدان کمک کرده، کاملا حرف بی ربطی است و آقایانی که این اظهارات را مطرح می کنند بهتر است بررسی کنند و ببینند که بالاترین سطح ارتباطات میدانی شهید سردار سلیمانی با چه کسانی بود.

پوتین عین خواسته سردار سلیمانی را انجام داد

وی با بیان اینکه میدان راه را برای دیپلماسی باز و فراهم کرد، گفت: زمانی که شهید سلیمانی با پوتین دیدار کرد، آنان عین خواسته سردار سلیمانی را در میدان عمل پیاده کردند و باید گفت که در تحولات منطقه ای ، بین المللی و به ویژه غرب آسیا این میدان بود که به دیپلماسی جرات و جسارت داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بخش دیگری از صحبت های وزیر خارجه مبنی بر اینکه سفر سردار سلیمانی به روسیه برای ضربه زدن به برجام بود، بیان کرد: برجام هیچ خاصیتی برای ایران اسلامی نداشته است و یقین داریم که در آینده هم این برجام بدون فرجام، هیچ خاصیتی برای ما نخواهد داشت. جنازه متعفن برجام نیازمند آن نیست که کسی بخواهد به آن ضربه بزند و برجام از روز اول ناقص الخلقه بود و هیچگونه اثری در تحولات اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و امنیتی ما نداشت بلکه موانع بسیار زیادی را برای ما ایجاد کرد.

عزیزی در پایان بیان کرد: کسانی که ادعا می کنند سفر سردار سلیمانی به روسیه با هدف ضربه زدن به برجام بود به سردار بزرگ ما و ملت ایران ظلم می کنند و هدفشان از طرح این مباحث ان است که دوباره جنازه برجام را احیا کنند، شان سردار سلیمانی اجل از این بود که بخواهد وارد مباحث سیاسی شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!