پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۶:۴۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17110
يكشنبه، ۰۲ بهمن، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

مکرون برای چه کاری به چین می رود

بلومبرگ گزارش داده است که مکرون قرار است به چین سفر کند و در رابطه با مسائل مختلفی ، مذاکراتی را با مقامات بلند پایه این کشور داشته باشد.

مکرون برای چه کاری به چین می رود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، پایگاه شبکه بلومبرگ گزارش داد، که طبق اطلاعت بدست آمده از سوی منابعی که حاضر نیستند شناخته شوند ، اطلاع دادند که قرار است مکرون به چین سفر کند تا در رابطه با مسائل مختلفی از جمله انرژی ، تجارت و جنگ بین روسیه و اوکراین ، با شی جین‌پینگ گفتگو کند .

هنوز این خبر تایید نشده ولی شاید از آنجایی که روابط آمریکا و چین بایکدیگر هنوز کاملا عادی نشده است ، شاید فرانسه بخواهد وساطت کند تا بار دیگر روابط بین کشور های آمریکای شمالی و اروپای با چین خوب شود و به دنبال تنش در منطقه شرق آسیا نباشند

یکی از دلایل انجام این کار به نظر می رسد این باشد که کشور های غربی تمایل دارند تا چین را به سمت خود بکشند و از او بخواهند در جنگ اوکراین و روسیه،  به اوکراین کمک نظامی کند تا هرچه زودتر جنگ تمام شود و زلنسکی بتواند مناطق اشغالی را دوباره باز پس گیرد.

همینطور مسئله انرژی هم درمیان است که شاید جنگ اصلی کشور های جهان بیشتر سر این موضوع باشد،  از آنجایی که احتمال می رود ایران و روسیه تحت شدیدترین تحریم ها قرار بگیرند ، فرانسه به نمایندگی از کشورهای اروپایی به چیم رفته تا بر سر موارد مختلفی بحث و گفتگو کنند در این زمینه.

موضوع مهم و شاید کلیدی در این سفر ، برقراری راه‌های توسعه اقتصادی و تجاری بین دو کشور باشد ، مکرون پیش از این اعلام کرده بود که مایل است فرانسه بازار های جهانی را احساس کند و نمی‌خواهد بیش از این به آمریکا متکی باشد ، شاید مکرون به دنبال این است تا غافله را به کشور های عربی نبازد و بتواند به توافقات خوبی با چین برسد.

به گزارش بلومبرگ،  احتمالا این سفر در پایان ماه آوریل باشد و تا آن زمان تسلیحات نظامی بی شماری ، از سوی کشورهای اروپایی به اوکراین ارسال شده و پایگاه های نظامی  و انبار تسلیحاتی ناتو نیز خالی شده باشد ، پس به یک کشور حامی دیگر نیز در این بین احتیاج می شود.

قطعا این یک سفر برنامه ریزی نشده است ، چرا که درست در زمان تصمیم اتحادیه اروپا در قبال چین و آمریکا ، احتمال می رود که مکرون به چین برود 

این در حالی است که اتحادیه اروپا اعلام کرده که تقسیمات قانون آب و هوایی واشنگتن کاملا به نفع شرکت های داخلی ایالات متحده است و نا عادلانه این تقسیمات انجام شده است.

روابط بین چین و فرانسه از زمان اظهار نظر پاریس در رابطه با کرونا ، به شدت تیره شد و این دو کشور توافق دولتی انجام نداده بودند.

با این حال شی جینپینگ رئیس جمهور چین و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در ماه نوامبر در حاشیه اجلاس گروه 20 ، در شهر جنگلی بالی اندونزی، در اولین نشست خود در عرض سه سال اخیر با یکدیگر گفتگو کردند و این نشانه‌ای از تلاش فرانسه برای بهبود روابط بین دو طرف بوده است. تا به نوعی کدورت ها را از بین ببرد ، بنظر می رسد فرانسه به ایجاد روابط بهتر ، بیشتر فکر می کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!