پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۲:۲۳
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17034
يكشنبه، ۱۸ دي، ۱۴۰۱ - ۲:۰۰

مکرون با ارسال تانک به اوکراین از خط قرمز ها گذشت

رئیس جمهور فرانسه از خط قرمز ها عبور کرد و به اوکراین تانک های زرهی فرستاد و تبدیل به اولین رهبر دنیای غرب شد که این تابوی نظامی را شکست.

مکرون با ارسال تانک به اوکراین از خط قرمز ها گذشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از تلگراف، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه دیروز (جمعه 16 دی ماه) ، موافقت کرد که تانک های چرخدار زرهی به نام  AMX-۱۰ RC را به عنوان کمک به کی یف و مردم اوکراین بفرستد و او با انجام این کار بسیاری از خط قرمز ها را شکست و تبدیل به اولین رهبر از دنیای غرب شد که به این شکل مستقیما سلاح جنگی روبه جلو برای اوکراین ارسال می کند تا به نوعی به باقی حامیان اوکراین نشان دهد از همه پیشتاز تر است .

تلگراف در واکنش به انتشار این خبر نوشت ، بنظر می رسد امانوئل مکرون و فرانسه قصد دارند هرچه سریع تر نتیجه جنگ را مشخص کنند ، آنها با ارسال خودروهای جنگی زره پوش به اوکراین درواقع گوی سبقت را از همتایان آمریکایی ، انگلیسی و آلمانی در کمک به اوکراین ربودند ، آنها با این ابتکار عمل در واقع جای دولت بریتانیا را در کمک به کی یف گرفتند.

در ادامه این گزارش آمده است که سخنرانی سال نوی مکرون به گونه ای بوده که تعهد داده با تمام قدرت از اوکراین در این جنگ حمایت کند تا انها پیروز شوند ، تلگراف نوشت ، او تغییر عجیبی در ادبیات گفتاری خود داشت و بنظر می رسد دیگر به این موضوع باور ندارد که همتای روسیه ای اش با مذاکره قانع شود و پایان جنگ را در پیروزی اوکراین می بیند.

در لندن نیز ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در نطق سال نوی میلادی خود اعلام کرد که انگلیس درست به مانند سال قبل از اوکراین حمایت خواهد کرد و حتی امکانش باشد پا را فراتر خواهد گذاشت ، گفتنی است که انگلیس در سال 2022 چیزی معادل 2.3 میلیارد پوند به اوکراین کمک کرد تا سهم خود را از این اتحاد بپردازد.

در تاریخ چهارم ژانویه 2023 (14 درماه) ، اماوئل مکرون با ولودیمیر زلنسکی تماسی تلفنی داشت و بعد از انجام همین گفتگو بود که مکرون اعلام کرد که کاخ الیزه قرار است به اوکراین تانک سبک زرهی ساخت فرانسه ارسال کند ، این تانک در بین سال های 1976 تا 1994 ساخته شدند که حاوی یک توپ 105 میلیمتری و دو مسلسل است.

در جریان گفت‌وگویی تلفنی ماکرون و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور روسیه در چهارم ژانویه ۲۰۲۳(۱۴ دی)، کاخ الیزه با ارسال تانک سبک ساخت فرانسه به اوکراین موافقت کرد. این خودرو زرهی از ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۴ تولید می‌شد و یک توپ ۱۰۵ میلیمتری روی آن تعبیه شده و ۲ مسلسل دارد.

بنظر می رسد جنگ روسیه و اوکراین به نقطه حساسی رسیده است و کشور های غربی بنا دارند با ارسال تجهیزاتی جدید تر ، ورق جنگ را به نفع خود بچرخانند ، بنظر خیلی از کارشناسان بین المللی این جنگ تقریبا تا 2 سال دیگر ادامه دارد .

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!