سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۹:۳۲
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16897
پنجشنبه، ۲۴ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

موشکی که روسیه را به حد انفجار رسانده است؛ جنگ در کنار انبار باروت؛ مسکو آماده چکاندن ماشه مرگ است؟

جنگ اوکراین به اوج خود رسیده است. دو طرف تا آستانه جنگ اتمی پیش رفته و درگیری ها در زاپوریژیا به اوج خود رسیده است. از طرف دیگر، ناتو قصد دارد به اوکراین پاتریوت و برخی تجهیزات مهم دیگر را بدهد و روسیه نسبت به این اتفاق هشدار داده است.

موشکی که روسیه را به حد انفجار رسانده است؛ جنگ در کنار انبار باروت؛ مسکو آماده چکاندن ماشه مرگ است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، معادلات جنگ اوکراین پیچیده شده است. اخباری در رابطه با ارسال سامانه پاتریوت توسط ناتو به اوکراین شنیده‌ شده که واکنش بسیار تند روسیه را در پی داشته است.

 

پاتریوت، ناتو و روسیه ای که خشمگین است

بر اساس گزارش الجزیره، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نسبت به ارسال سامانه های موشکی پاتریوت به اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد. مدودف - در حساب تلگرامی خود - گفت که اگر ناتو سیستم های پاتریوت را به کی‌اف برساند، روسیه قانونا اجازه دارد که عکس العمل نشان دهد.

طبق شنیده‌ ها، بخارست در حال بررسی امکان انتقال سیستم های دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین است. این ارسال مورد حمایت ناتو قرار گرفته و در صورت تصویب نهایی به زودی به کی‌اف داده می شود.

سامانه پاتریوت که یکی از پیشرفته ترین پدافندهای هوایی دنیا است، از تاسیسات نظامی و پایگاه های هوایی در برابر حملات هوایی محافظت می کند و می تواند اهداف هوایی را در برد 160 کیلومتری و موشک های بالستیک را در برد 75 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

حمایت های غرب از اوکراین احتمالا گستره بیشتری هم خواهد داشت. به گزارش الجزیره، ناتو روز سه شنبه متعهد شد که پس از یک سری حملات موشکی و پهپادی روسیه، حمایت‌های خود را از اوکراین بیشتر کند. در بیانیه ائتلاف نظامی غربی که در جریان نشست وزرای خارجه ناتو در بخارست منتشر شد، آمده است: متحدان به اوکراین کمک خواهند کرد زیرساخت های انرژی خود را بازسازی کند و از مردمش در برابر حملات موشکی روسیه محافظت کند. وزرا «حملات مستمر» روسیه را که «میلیون‌ها اوکراینی را از خدمات اولیه انسانی محروم می‌کند» محکوم کردند. ناتو همچنین اعلام کرد که اکنون به اوکراین کمک خواهد کرد تا مقاومت خود را تقویت کند. استولتنبرگ، دبیرکل کل ناتو دیروز گفت که انتظار دارد کشورهای عضو این اتحادیه نظامی، سامانه‌های دفاع هوایی، مهمات، قطعات یدکی و آموزش‌های ارائه شده به اوکراین را افزایش دهند. دریافت سامانه‌های دفاع هوایی اضافی مهم‌ترین خواسته‌ کی‌اف است، اما بنا به اظهارات مقامات اوکراینی، این خواسته آن‌طور که باید و شاید، تاکنون برآورده نشده است.

وزرای ناتو در کاخ پارلمان در پایتخت رومانی یعنی محل اعلام رسمی تصمیم سرنوشت‌ساز سال 2008 این ائتلاف مبنی بر «عضویت گرجستان و اوکراین به ناتو» گفتگو کردند. استولتنبرگ - در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته - گفت که علاوه بر نیازهای فوری اوکراین، حمایت بلندمدت از این کشور نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت. ناتو وعده داده که تجهیزات بنیادین نظامی و تسلیحاتی اوکراین که غالبا باقی مانده از دوران شوروی بوده و قدیمی هستند، با تجهیزات جدید غربی تعویض شوند.

 

جنگ تمام عیار در کنار انبار باروت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک انبار موشک و توپخانه نیروهای اوکراینی را در نزدیکی بلوگوریا در منطقه زاپوریژیا منهدم کرده است. نیروهای طرفدار روسیه همچنین هشدار دادند که اوکراین در حال آماده شدن برای یورش به نیروگاه اتمی زاپوریژیا با صدها جنگنده است.

ارتش اوکراین تأیید کرد که نیروهایش یک پل خط آهن در زاپوریژیا را که توسط نیروهای روسی برای تأمین تجهیزات و ارسال واحدهای رزمی استفاده می شد، منهدم کردند.

به گزارش الجزیره، در همین حال، مقامات اوکراینی نسبت به حملات وسیع احتمالی روسیه در سراسر اوکراین هشدار دادند. رئیس اداره نظامی و منطقه ای استان میکولایف گفت: هواپیماهای روسی در ساعات گذشته بر فراز «سرزمین های اشغالی اوکراین» پرواز کرده و گشت زنی کرده اند. در تحولی جدید در دونتسک، جدایی طلبان طرفدار روسیه گفتند که نیروهای آنها شهرهای برچی‌تراونیا و آندریوکا در جنوب باخموت (باهموت) را از دست نیروهای اوکراینی خارج کرده اند.

مقامات محلی در دونتسک گفتند که مناطق کیفسکی، وروشیلوسکی و کالینینسکی در معرض گلوله باران و بمباران متناوب توپخانه اوکراینی قرار دارند. جدایی طلبان تأیید کردند که این بمباران به خطوط لوله گاز خانه ها و تأسیسات شهر آسیب رسانده است.

مقامات طرفدار روسیه در زاپوریژیا گفتند که بیش از 700 سرباز نیروهای ویژه اوکراینی در مجاورت این منطقه مستقر و برای حمله به نیروگاه هسته ای این ایالت آماده می شوند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که ارتش حملات اوکراین را در محورهای کوبیانسک و کراسنولیمان در لوگانسک دفع کرده است. ایگور کوناشنکوف، سخنگوی این وزارتخانه گفت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، 7 پهپاد اوکراینی را در لوگانسک و دونتسک سرنگون کردند.

 

یک اشتباه جهان را به کام مرگ فرو می برد

گزارش های پایگاه های مختلف خبری نشان می دهد که جنگ اوکراین به اوج خود رسیده است. دو طرف تا آستانه جنگ اتمی پیش رفته و درگیری ها در زاپوریژیا به اوج خود رسیده است. از طرف دیگر، ناتو قصد دارد به اوکراین پاتریوت و برخی تجهیزات مهم دیگر را بدهد. روسیه نسبت به این اتفاق هشدار داده و اعلام کرده که در صورت وقوع این رویداد، واکنش شدیدی نشان خواهد داد. دنیا نگران وضعیت اوکراین است و از دور اوضاع را رصد می کند. در شرایط ملتهب کنونی، تنها یک اشتباه می تواند دنیا را به سمت نابودی پیش ببرد؛ اشتباهی که امید است هیچگاه رخ ندهد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!