سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۷:۲۲
نظامی بین الملل - کد خبر : 16683
چهارشنبه، ۱۱ آبان، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

موشک کره شمالی در آب های کره جنوبی فرود آمد

یک موشک کره شمالی برای اولین بار در نزدیکی آب های کره جنوبی فرود آمد و سئول را بر آن داشت تا با موشک های هوا به زمین خود پاسخ دهد و همچنین ساکنان یکی از جزیره های شرقی خود را تخلیه کند.

موشک کره شمالی در آب های کره جنوبی فرود آمد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از الجزیره، این موشک کره شمالی، یکی از حداقل 23 موشک شلیک شده در روز چهارشنبه، توسط ارتش کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن شناسایی شد. این موشک در کمتر از 60 کیلومتری از ساحل همسایه جنوبی فرود آمد.

چند ساعت بعد، کره جنوبی اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این کشور سه موشک هوا به زمین را به سمت دریا به سمت شمال و مرز دریایی دو کشور شلیک کردند. وزارت حمل و نقل گفت که برخی از مسیرهای هوایی در امتداد سواحل شرقی کشور نیز به روی هواپیماهای تجاری بسته شده است.

به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) درباره موشک هایی که هواپیماهای این کشور شلیک کرده اند، گفت: «پاسخ ارتش ما بر عزم ما برای پاسخ قاطعانه به هرگونه تحریکات (از سوی کره شمالی) تاکید می کند و نشان می دهد که ما قادریم به طور دقیق به دشمن خود ضربه بزنیم.»

به گفته ارتش کره جنوبی، روز چهارشنبه، کره شمالی حدود 100 گلوله توپخانه را به سمت منطقه حائل دریایی شرقی که دو کره در سال 2018 با هدف کاهش تنش‌ها ایجاد کرده بودند، شلیک کرد. به گزارش یونهاپ، پس از آن شش موشک دیگر به سمت دریای شرقی، که به عنوان دریای ژاپن و دریای زرد نیز شناخته می شود، شلیک شد.

تشدید اخیر در فعالیت های نظامی در شبه جزیره پس از آن صورت می گیرد که پیونگ یانگ از ایالات متحده و کره جنوبی خواست تا مانورهای نظامی را متوقف کنند و گفت که دیگر نمی توان چنین اقدامات و تحریکات نظامی را تحمل کرد.

JCS گفت یکی از موشک های کره شمالی در 26 کیلومتری جنوب خط مرزی شمالی، که به عنوان مرز دریایی غیررسمی بین دو کره عمل می کند، فرود آمد. این اتفاق برای اولین بار پس از پایان جنگ کره با آتش بس در سال 1953 رخ داد.

JCS گفت که پرتاب "بسیار غیر معمول و کاملا غیرقابل قبول" بود و افزود که "قاطعانه" پاسخ خواهد داد.

طبق گفته JCS، این یکی از سه موشک کوتاه بردی بود که از منطقه اطراف وونسان در سواحل شرقی کره شمالی در حدود ساعت 8:51 صبح (23:51 به وقت گرینویچ) پرتاب شد و بلافاصله پس از آن هشدار حمله هوایی به جزیره اولئونگ صادر شد.

این موشک در فاصله 57 کیلومتری شهر سوکچو کره جنوبی در ساحل شرقی و 167 کیلومتری اولئونگ فرود آمد و هشدار حمله هوایی به جزیره از تلویزیون ملی پخش شد.

رئیس جمهور یون سوک یول جلسه شورای امنیت ملی را تشکیل داد و پرتاب های "بی سابقه" را که در بحبوحه یک دوره عزای ملی برای 156 نفر کشته شده در جریان جشن هالووین انجام شد، محکوم کرد.

او در بیانیه‌ای پس از نشست شورای امنیت ملی گفت که ارسال یک موشک به جنوب خط مرزی شمالی، معادل تجاوز سرزمینی است و قول «پاسخ سریع و قاطعانه» داد؛ تا کره شمالی «بهای تحریک را بپردازد.»

 

منبع: الجزیره

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!