سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۲۰:۳۹
بهداشت و درمان - کد خبر : 10436
يكشنبه، ۳۰ خرداد، ۱۴۰۰ - ۴:۰۰

موش نری که باردار شد

محققان دانشگاه پزشکی ناوال در شانگهای، موفق شدند که در جریان آزمایشی با پیوند رحم به یک موش نر، این جاندار را باردار کنند.

موش نری که باردار شد

بر اساس گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، محققان دانشگاه پزشکی ناوال در شانگهای،  موفق شدند که در جریان آزمایشی  با پیوند رحم به یک موش نر، این جاندار را باردار کنند.

طبق گفته‌ی این محققان این آزمایش ممکن است تأثیر عمیقی در زیست شناسی تولید مثل داشته باشد. آنها پیامدهای این کار را در مورد انسان ها بیان نکردند اما این آزمایش پس از انجام مطالعاتی در مورد امکان پیوند رحم به زنان تراجنسیتی (ترانس) صورت گرفت.

برای انجام این آزمایش محققان پوست یک موش نر و یک موش ماده را به هم اتصال دادند و خون آنها را باهم تقسیم کردند. بدین ترتیب یک  یک موش نیمه نر و نیمه ماده ایجاد کردند. سپس به موش نر یک رحم پیوند زدند و جنین هایی را در رحم هر دو موش های نر و ماده کاشتند. جنین‌ها می‌توانستند یک دوره کامل یعنی ۲۱.۵ روز رشد کنند. ۲۷ جنین در بدن موش نر کاشته شده بود که از این تعداد ۱۰ جنین با موفقیت از طریق عمل سزارین به دنیا آمد.

به گفته‌ی محققان این آزمایش با الهام از از اسب های دریایی انجام شد که جنین در رحم یک اسب آبی نر رشد می کند و این جاندار نر وظیفه به دنیا آوردن جنین را بر عهده دارد. در اسب‌های دریایی برخلاف بسیاری از موجودات، جنس نر به جای ماده وظیفه به دنیا آوردن نوزاد را به عهده می‌گیرد.

اسب‌های دریایی نر برای بچه‌دار شدن، دارای یک کیسه مخصوص قرار گرفتن بچه هستند. هنگام جفت‌ گیری، حیوان ماده تخم‌ های خود را داخل این کیسه می‌ ریزد. جانور نر، ابتدا این تخم‌ ها را بارور می‌ کند و آنها را تا زمانی که نوزادها بیرون بیایند، در داخل کیسه نگاه می دارد و سپس نوزادان کامل شکل‌یافته را در دریا رها می‌کند.

محققان این آزمایش بیان کردند: یک مدل حیوانی پستانداران برای بارداری مردان توسط ما ساخته شده است. اما بسیاری از محققان دیگر این تحقیق را به عنوان عملی غیراخلاقی رد کردند.

به طور کلی بارداری جنس نر پدیده‌ای عجیب و نادر است و فقط  یک خانواده ماهی شامل اسب های دریایی، ماهیان لوله ای و اژدهای دریایی، تنها گونه شناخته شده ای هستند که در آن نرها در بارداری فرزندان را حمل می کنند.

بر اساس گزارشات آزمایشاتی که قبلا در این خصوص انجام شد بدین شکل بود که در آن جنین های موش در قسمت های دیگری از بدن موش نر کاشته می شد، اما فقط برای مدت کوتاهی رشد می کرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!