پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۳:۰۴
چهارشنبه، ۱۹ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

موتور جستجوی چینی رقیب Chat GPT را ارائه می کند

این هوش مصنوعی براساس سیستم Ernie شرکت بایدو بنا می شود که یک مدل ماشین یادگیری مقیاس کلان است و طی چند سال آموزش داده و در درک زبان طبیعی و تولید آن مهارت یافته است.

موتور جستجوی چینی رقیب Chat GPT را ارائه می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سیستم هوش مصنوعی منبع بازChat GPT با قابلیت پاسخ دادن به سوالات واقعیت محور، نوشتن مانند انسان و حتی ایجاد کد در این اواخر دنیای فناوری را زیر و رو کرده است. مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ میلادی یک میلیارد دلار در شرکت سازنده آن(Open AI) سرمایه گذاری کرد و طبق گزارش ها تصمیم دارد بخش هایی از Chat GPT را در موتور جستجوی بینگ وارد کند.

در این میان گوگل نیز این فناوری را به مثابه تهدیدی برای کسب و کار جستجوی خود قلمداد می کند و تصمیم دارد توسعه فناوری هوش مصنوعی مشابه را سرعت بخشد. طبق گزارش ها ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی این شرکت درباره Chat GPT هشدار داده است.

این درحالی است که بایدو در حوزه رشد جستجو از رقبای خود عقب تر ماند و اپلیکیشن های مشابه Chat GPT را راهی برای جلو زدن از آنها می داند.

 

سازندگان اینستاگرام و یک شکبه اجتماعی جدید بر پایه هوش‌مصنوعی

کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیانگذاران اینستاگرام، با یک برنامه اجتماعی جدید بازگشته‌اند که به دنبال ادغام اخبار و یادگیری‌ ماشین است. این برنامه که Artifact نام دارد، اخباری را که دوست دارید درباره آن‌ها بخوانید، یاد می‌گیرد و فید خود را با مقالاتی که فکر می‌کند از آن لذت خواهید برد، به روز می‌کند.

در این برنامه الگوریتم TikTok با Apple News یا Google News ادغام شده است، اما یک جنبه اجتماعی نیز در Artifact وجود دارد. به زودی، این شرکت اعلام خواهد کرد که می‌توانید سایر کاربران را در برنامه دنبال کنید تا اخباری را که به اشتراک می‌گذارند مشاهده کنید. همچنین می‌توانید درباره آن داستان‌ها با سایر کاربران نظر بدهید یا مکالمه خصوصی داشته باشید.

سیستروم گفت که یادگیری ماشین یا ماشین‌لرنینگ یکی از موارد کلیدی مورد نیاز برای اپلیکیشن است؛ “در طول سال‌ها، چیزی که من یاد گرفتم این بود که هر بار که از یادگیری ماشین برای بهبود تجربه مصرف کننده استفاده می‌کنیم، همه چیز خیلی سریع بهتر می‌شود.”

 

روشی برای مدیریت بر جلوه‌های هوش مصنوعی دوربین آیفون

استدلال کارشناسان این است که ویژگی‌های یادگیری ماشین آیفون عکس‌هایی عجیب و غیرعادی ایجاد می‌کند و در آیفون ۱۲ پرو دستکاری‌های دیجیتال تهاجمی و ناخواسته هستند. Deep Fusion نوردهی‌های متعدد صحنه را در میلی‌ثانیه ضبط می‌کنند.

مناطق خاصی را بر اساس محتوای آن‌ها مانند آسمان یا چهره تنظیم کرده و همه آن‌ها را با هم ترکیب می‌کنند تا یک تصویر نهایی ایجاد کنند. عکاس فقط روی دکمه شاتر ضربه می‌زند و نتیجه نهایی را می‌بیند، بدون اینکه نیازی به دانستن عناصر فنی مانند سرعت شاتر،دیافراگم یا ISO باشد.

می‌توانید بااستفاده از یک برنامه شخص ثالث مانندHalide یا Camera+ که می‌تواند با استفاده از کنترل‌های دستی عکاسی کندو تصاویررا درفرمت JPEG یا خام ذخیره کند، به راحتی می‌توانید این ویژگی‌ها را دور بزنید. 

برخی از ویژگی‌های برنامه‌هامی‌توانند از پردازش تصویر بومی آیفون بهره ببرند،اما نیازی به استفاده ازآن‌ها ندارید.تنها کنترل دستی دردسترس نیست دیافراگم است، زیرا هر لنز فشرده آیفون دارای مقدار دیافراگم ثابتی است.

 

معرفی هوش مصنوعیی Artbreeder 

یک ابزار رایگان تولید تصویر ؛ این یک شبکه عصبی است که چهره‌های تصادفی، انتزاع‌ها، پرتره‌ها، نقاشی‌ها، معماری و انیمیشن‌ها را تولید می‌کند. شما قادر خواهید بود که هر چیزی را در یک تصویر تغییر دهید.

 

گوگل کلود

گوگل کلود به‌تازگی مبلغ ۳۰۰میلیون دلار روی استارتاپی به‌ نام آنتروپیک (Anthropic) که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت دارد ، سرمایه‌گذاری کرده است ،  این شرکت پیش‌تر مبلغی بیش از ۵۰۰میلیون دلار از سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX، سرمایه دریافت کرده بود. سرمایه‌گذاری سم بنکمن فرید روی استارتاپ آنتروپیک حدود ۶ ماه قبل از ورشکستگی FTX انجام شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!