چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۷:۱۶
يكشنبه، ۲۰ فروردين، ۱۴۰۲ - ۸:۰۰

موبایل گوگل حتی زمانی که خاموش است هم ردیابی می شود

قابلیت ردیابی موبایل گوگل به‌زودی از دستگاه‌های خاموش هم پشتیبانی می‌کند.

موبایل گوگل حتی زمانی که خاموش است هم ردیابی می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، گزارش‌های غیر رسمی ادعا دارند که گوگل درحال کار روی بهبود قابلیت Find My Device اندروید است تا دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل بتوانند حتی در صورت خاموش بودن هم قابل ردیابی باشند.

 یک توسعه‌دهنده‌ به‌تازگی متوجه شده است که گوگل روی افزودن قابلیتی به سرویس Find My Device کار می‌کند که موقعیت‌یابی دستگاه‌های خاموش را مشابه با اپلیکیشن Find My اپل، ممکن می‌سازد.

 ویژگی اشاره شده با نام Pixel Power-off Finder روی گوشی‌های گوگل ارائه می‌شود؛ اما مشخص نیست که محصولات سایر شرکت‌ها نیز از آن بهره‌مند خواهند شد یا خیر.

 

چت بات Bard بهبود می یابد

گوگل چت‌بات هوش مصنوعی Bard را به مدل زبانی پیشرفته‌تری مجهز کرد که اکنون می‌تواند سؤالات و مسائل ریاضی چندمرحله‌ای را بهتر درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد.

 با هوش مصنوعی Bard گوگل، کاربران می‌توانند برای داشتن خلاقیت بیشتر یا حل مشکلات مربوط به کار خود، درخواست‌هایی را ارائه کنند.

 با این پیشرفت‌ها، Bard می‌تواند مسائل چندمرحله‌ای و ریاضی کاربران را بهتر درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد.  Bard توانایی کمک به کدنویسی را نیز به‌دست خواهد آورد، اما کاربران هنوز باید منتظر ارتقای مربوط به آن باشند.

 گوگل متعهد به بهبود کارایی کلی مدل هوش مصنوعی خود است و این ارتقای جدید تنها یک نمونه از به‌روزرسانی‌های هفتگی گوگل برای آن محسوب می‌شود.

 

نگرانی های مدیر عامل سابق گوگل از هوش مصنوعی و پیشرفت آن

اریک اشمیت در گفت‌وگویی اعلام کرده که استفاده از هوش مصنوعی مزایای زیادی دارد، بااین‌حال دنیای فناوری باید مطمئن شود که این سیستم‌ها آسیب‌رسان نیستند و فقط به کمک مردم می‌آیند.

اشمیت می‌گوید: «جهانی را تصور کنید که پزشکان هوش مصنوعی می‌توانند سلامت همه مردم را ارتقا دهند؛ جهانی را تصور کنید که معلمان هوش مصنوعی توانمندی‌های تحصیلی همه افراد در زبان‌های مختلف را بهبود می‌دهند. این سناریوها بسیار جذاب‌ هستند و این فناوری‌ها که عموماً به‌عنوان مدل‌های زبانی بزرگ شناخته می‌شوند، به‌وضوح قرار است چنین کارهایی انجام دهند.»

با وجود این مزیت‌ها، مدیرعامل پیشین گوگل می‌گوید: «درعین‌حال با چالش‌های خارق‌العاده جدیدی از سوی این ابزارها روبه‌رو می‌شویم؛ خواه دیپ‌فیکی باشد که قبلاً درباره‌اش بحث کرده‌ایم، یا فردی که عاشق معلم هوش مصنوعی خود می‌شود؟»

اشمیت همچنین نگران شیوه استفاده از AI در حوزه بیولوژی یا حملات سایبری است. او اعتقاد دارد که این فناوری می‌تواند نحوه عملکرد نهادهای قدرت و دموکراسی را هم دستخوش تغییر و تحول قرار دهد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!