چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۵:۱۸
سلامت - کد خبر : 7695
پنجشنبه، ۱۴ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

موافقت وزیر کشور در خصوص افزایش سهمیه واکسن کرونا به خوزستان

هیچ تغییر جدیدی در رنگ بندی خوزستان ایجان نشده و همچنان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز هستند. وزیر کشور با درخواست افزایش سهمیه واکسن برای خوزستان موافقت کردند.

موافقت وزیر کشور در خصوص افزایش سهمیه واکسن کرونا به خوزستان

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در خوزستان گفت: با توجه به وخیم بودن وضعیت برخی از نقاط خوزستان و تعداد زیاد بیماران، ضروی است که ستاد ملی کرونا امتیاز ویژه ای برای این استان در نظر گرفته شود.


دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: بر خلاف اخباری که در فضای مجازی منتشر شده است هیچ تغییر جدیدی در رنگ بندی خوزستان ایجان نشده و همچنان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که بیماران و پرسنل بیمارستان‌های خوزستان در وضعیت خطرناکی قرار دارند، برای تامین واکسن، از وزیر کشور درخواست افزایش سهمیه شد که مورد موافقت قرار گرفت.


سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان افزود: تشدید محدودیت‌ها در طول سه هفته اخیر بسیار موثر بود و سبب شد که آهنگ انتشار بیماری در این استان کندتر شود لذا اعمال مجدد این محدودیت‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن بسیار حیاتی است.


ابول نژادیان گفت: کیت‌های تشخیص ویروس کرونا روزانه برای خوزستان ارسال می‌شود و خوشبختانه با حمایت وزارت بهداشت تاکنون نیاز استان در این زمینه تامین شده و نگرانی ای در این خصوص نداریم.
وی عنوان کرد: در روز‌های گذشته با کمبود دستگاه‌های اکسیژن ساز مواجه بودیم که در این هفته سه دستگاه بزرگ به بیمارستان‌های خوزستان اختصاص داده شد همچنین ۲ دستگاه موجود در بیمارستان‌ها تعمیر شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همه عوامل اجرایی دولت در تلاش برای رفع کمبود‌های درمانی خوزستان هستند، ولی تعداد بتلایان و مراجعان به بیمارستان‌ها بسیار زیاد است و انتظار داریم که مردم همکاری خود را بهتر کنند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بهتر شده، اما باید مقدار آن به ۹۵ درصد برسد تا وضعیت بهتر شود.


ابول نژادیان با تاکید بر نیاز استان به گروه‌های خونی افزود: در بیمارستان‌ها برای بیماران ترومایی، تصادفی و عمل‌های جراحی با کمبود خون مواجه هستیم در این خصوص به همراهی مردم نیاز داریم.


وی یادآور شد: تمام مراکز انتقال خون در شرایط کاملا بهداشتی و در شرایط ایمن از دواطلبان خون دریافت می‌کنند لذا از مردم درخواست می‌شود از اهدای خون دریغ نکنند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!