پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۵۲
دولت - کد خبر : 13730
چهارشنبه، ۱۹ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

مهم ترین وظیفه دولت نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مهار تورم است

نده مهم ترین وظیفه دولت را نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مهار تورم می دانم و همه همکارانم در دولت باید همین احساس را داشته باشند

مهم ترین وظیفه دولت نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مهار تورم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی امروز ( 19 آبان ) در جلسه هیئت دولت حضور پیدا کرد.

رئیسی در این جلسه درباره اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت، اظهار داشت: مبنای کار دولت سیزدهم اجرای عدالت است و یکی از جاهایی که مورد توجه خيل عظیمی از مردم برای اجرای عدالت است، نظام پرداخت حقوق بگیران و کارکنان دولت است.

پرداخت حقوق به افراد از محل خزانه نباید محرمانه تلقی شود و برابر مقررات قانونی پرداخت ها در سامانه مربوطه ثبت شود، ما مکلف به اجرای عدالت در نظام پرداخت حقوق هستيم و تحقق عدالت در این زمینه منوط به ارائه اطلاعات از سوی دستگاه های مختلف به سازمان امور اداری و استخدامی است.

رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: تحقق عدالت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد صرفا مشمول حقوق بگیران دولت نیست و تمام کارگزاران حکومت اسلامی که حقوق آنان از محل خزانه پرداخت می شود باید براساس چارچوبی مبتنی بر عدالت حقوق دریافت کنند که لحاظ تخصص و مهارت های افراد و سختی کار و امثال آن نیز از ضرورت های تحقق عدالت در نظام پرداخت حقوق است.

نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مهار تورم مهمترین وظیفه دولت است

وی با اشاره به اینکه همه وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی در زمینه کنترل تورم مسئولیت دارند، بیان کرد: پس از مدیریت شیوع کرونا که به شکل مطلویی پیگیری شده است، مهم ترین وظیفه همه ما در دولت مهار تورم و کنترل قیمت ها است. بنده مهم ترین وظیفه دولت را نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مهار تورم می دانم و همه همکارانم در دولت باید همین احساس را داشته باشند.

رئیس دولت مردمی ضمن تاکید بر ضرورت احترام به آزادی بیان و آزادی رسانه ها، گفت: همه باید حریم این آزادی را پاس بداریم و در عین حال در نظر داشته باشیم که مهم ترین اقدام در راستای حفظ آزادی بیان و آزادی رسانه ها استفاده از این حق در چارچوب قانون است.

رئیسی با اشاره به گزارش وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه جلسه شورای عالی فضایی بیش از ۱۰ سال است که تشکیل نشده، افزود: بنده آمادگی دارم جلسات تمام شوراهای عالی را در اسرع وقت و به شکل منظم برگزار کنم منوط به اینکه این جلسات دستور کار کارشناسی شده داشته و برگزاری جلسه منجر به خروجی مقیدی از جلسات شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!