جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۱۷
سیاست - کد خبر : 9436
جمعه، ۲۴ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

مهلت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تمدید نمی شود

افرادی که ثبت نام می کنند حتما باید مدارک درخواست شده از سوی شورای نگهبان را ضمیمه کرده باشند و بعد از آن دیگر شانسی برای بررسی صلاحیت شان وجود نخواهد داشت

مهلت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تمدید نمی شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سخنگوی شورای نگهبان در بازدید از روند ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه طبق قانون امکان تمدید زمان ثبت نام وجود ندارد از افراد داوطلب خواست تا با مدارک مندرج در مصوبه شورای نگهبان حضور پیدا کنند.

عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید سعید فطر ، اظهار داشت: با توجه به مصوبه اخیر شورای نگهبان ، ملاک شورای نگهبان برای ثبت نام همان شرایطی است که وزارت کشور ابلاغ شده است و طبیعتا شورای نگهبان صلاحیت افرادی را بررسی خواهد کرد که این مدارک را به فرم ثبت نام ضمیمه کنند و کسانی که این مدارک را نداشته باشند در مرحله بررسی صلاحیت ها قرار نخواهند گرفت.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که اگر نامزدی شرایط شورای نگهبان را داشته باشد اما مدارکش مبتنی بر مدارک وزارت کشور باشد و زمان هم گذشته باشد مشکلی پیش نمی آید، گفت: طبیعتا با توجه به قانون، امکان تمدید زمان ثبت نام به هیچ وجه وجود ندارد و به دلیل ابلاغیه و اطلاعیه شورای نگهبان که بارها به این مسئله تاکید شده، افرادی که ثبت نام می کنند حتما باید مدارک درخواست شده از سوی شورای نگهبان را ضمیمه کرده باشند و بعد از آن دیگر شانسی برای بررسی صلاحیت شان وجود نخواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد ثبت نام چهره های خاص که برخلاف مصوبه شورای نگهبان است، بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد همچنان توجه نکردند، ولی مطمئن باشند که پرونده این افراد در روند بررسی صلاحیت ها رسیدگی نخواهد شد. البته چون سال اول بود و چنین تصمیمی ابلاغ شد شاید یک مقدار زمان کوتاه بود و شاید برخی به مصوبه توجه نداشتند و برخی هم به هر دلیلی ثبت نام کردند.

ولی به هر حال با توجه به آماری که از دوستان در وزارت کشور داریم، تعداد ثبت نام ها نسبت به سال های گذشته بسیار کمتر شده و این موضوع نشان می دهد مصوبه شورای نگهبان در جهت ساماندهی ثبت نام های انتخابات ریاست جموری یک گامی به جلو بوده است که امیدوارم ان شاءالله در ادوار آینده این موضوع تکمیلی تر شود.

وی در پایان راجب وضعیت ثبت نام افرادی که در گذشته ردصلاحیت شده اند، گفت: در رابطه با ردصلاحیت ها ، من عرض کردم به هر حال کسی که ثبت نام کرده و در ادوار گذشته ردصلاحیت شده است، طبق قانون دوباره هم می تواند ثبت نام کند. ولی آنهایی که مطمئنا هیچ تغییری در شرایط آنها اینجاد نشده باشدف طبیعتا پاسخ شورای نگهبان مثل پاسخ دوره قبل خواهد بود. در مورد مجلس هم اگر ردصلاحیت شده باشند طبیعتا اینجا هم به طریق اولی نمی توانند وارد شوند و نظر شورای نگهبان همان نظر قبلی خواهد بود. مگر اینکه تغییر مهمی ایجاد شده باشد یا اینکه آن موانعی که موجب ردصلاحیت شده بود رقع شده باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!