جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۴:۵۷
فوتبال و فوتسال - کد خبر : 14745
دوشنبه، ۰۶ دي، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

مهدوی‌کیا فرزند ایران ؛ چرا باید اسطوره خود را تقدیم اسرائیل کنیم؟

باید یک سوال مهم از رسانه هایی که در این چند روز به صورت مداوم به تخریب و دلسرد کردن اسطوره فوتبال ایران پرداختند، داشته باشیم. سوال این است که کشور ما چقدر باید هزینه کند تا بار دیگر اسطوره ای مثل مهدی مهدوی‌کیا داشته باشد؟

مهدوی‌کیا فرزند ایران ؛ چرا باید اسطوره خود را تقدیم اسرائیل کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در روزهای اخیر اخبار و حواشی بسیاری پیرامون حضور مهدی مهدوی‌کیا در یک دیدار نمادین ایجاد شده است ، جایی که اسطوره فوتبال کشورمان به عنوان نماینده ایران در بین ستارگان فوتبال جهان حضور پیدا کرد.

مهدوی‌کیا به دعوت فیفا در این دیدار حاضر شد ، مانند بسیاری از مسابقات نمادین که میان ستارگان فوتبال جهان برگزار شده و مهدی مهدوی‌کیا در آن شرکت کرده است. اما حواشی از جایی آغاز شد که بر روی پیراهن هر دو تیم پرچم تمام اعضای فیفا نقش بسته بود و پرچم رژیم صهیونیستی هم وجود داشت.

پس از برگزاری این دیدار بود که تصاویر مهدوی‌کیا با پیراهنی که در قسمت کوچکی از آن پرچم رژیم صهیونیستی درج شده بود به سرعت انتشار پیدا کرد. رسانه های داخلی به صورت هیجانی اقدام به تخریب و حمله به مهدی مهدوی‌کیا کردند، و رسانه های خارجی کاملا هوشمندانه اسطوره فوتبال ایران را به نفع خود مصادره کردند. برخی از نمایندگان مجلس هم خیلی زود مشکلات و فساد گسترده در بخش های مختلف فوتبال را فراموش کرده و به این موضوع پرداختند.

حال پس از فروکش کردن این التهاب و هیجان رسانه ای می خواهیم از نگاهی دیگر به این اتفاق بپردازیم.

ابتدا ذکر این نکته ضروری است که شواهد حاکی از عدم اطلاع مهدی مهدوی‌کیا از طرح پیراهن این دیدار بوده است، نکته دوم این است که اسطوره فوتبال کشورمان به عنوان یکی از ستارگان فیفا برای این دیدار دعوت شد و قرار بود در مقابل ستارگان عرب قرار بگیرد. اما او در تیم ستارگان عرب قرار گرفت چراکه هدایت تیم فیفا بر عهده "آورام گرانت" مربی اسرائیلی بود.

مهدوی‌کیا که به نوعی در عمل انجام شده قرار گرفته بود در طول این دیدار با هر ترفندی سعی در پوشاندن پرچم رژیم صهیونیستی داشت و حتی تصویری منتشر شد که وی آن را مخدوش کرده است. هرچند این اقدام ها می تواند باعث واکنش منفی فیفا باشد اما مهدوی‌کیا به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام گذاشته است.( البته که چنین چیزی به وضوح در قانون نیامده است)

فارغ از تمام این حواشی باید یک سوال مهم از رسانه هایی که در این چند روز به صورت مداوم به تخریب و دلسرد کردن اسطوره فوتبال ایران پرداختند، داشته باشیم. سوال این است که کشور ما چقدر باید هزینه کند تا بار دیگر اسطوره ای مثل مهدی مهدوی‌کیا داشته باشد؟. شخصیتی که با وجود تمام ناملایمتی ها و سنگ اندازی ها برخلاف بسیاری از همتایان خود در کشورش ماند تا خدمت کند.

مهدوی‌کیا با تاسیس یک آکادمی مجهز فوتبال ، استعدادهای سرتاسر ایران را از مناطق دورافتاده جمع کرده و به صورت کاملا رایگان اقدام به تربیت آنان برای آینده فوتبال کشورش می کند و حتی با هزنیه شخصی خود این استعداد ها را به اردوها و رویدادهای اروپایی می‌فرستد. آیا شخصی که چنین خدمتی در جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد ، مخالف ارزش ها و قوانین این نظام است؟

گل مهدوی کیا به آمریکا در جام جهانی 1998

هنوز یادمان نرفته که تاریخی ترین دیدار فوتبال ایران که در جام جهانی 1998 مقابل آمریکا بود با گلزنی مهدوی‌کیا و پیروزی بزرگ کشورمان همراه شد. دیداری که به عنوان مسابقه قرن از آن یاد می شود و اعضای تیم پس از بازگشت به دیدار مقام معظم رهبری هم رفتند و مورد تعریف تمجید ایشان قرار گرفتند.

رسانه هایی که اکنون با چشمان بسته به ملامت اسطوره فوتبال ایران می پردازند ، زمانی که مهدوی‌کیا به دور از هیاهو با خانواده شهدا و به خصوص شهید مدافع حرم "رضا فرزانه" رفت به قدردانی از وی نپرداختند کما اینکه اسطوره کشورمان نیازی به تعریف چنین رسانه هایی ندارد.

دیدار مهدوی کیا با خانواده شهید فرزانه

اما مهم ترین سوال از رسانه های تخریبگر این است که بگوئید رژیم صهیونیستی چقدر باید هزینه می کرد تا اسطوره ای مثل مهدی مهدوی‌کیا را برای منافع خود مصادره کند؟. اما شما با اقدامات و فشارهای کورکورانه می خواهید اسطوره فوتبال آسیا را تقدیم اسرائیل کنید!.

بدانید چنین رفتارهایی تاثیر مخرب و دلسردکننده ای هم بر جوانان و نخبگانی خواهد داشت که شوق خدمت به وطن دارند اما وقتی ببینند به راحتی چنین نخبگان ورزشی را تخریب و نابود می کنید، قطعا تصمیم دیگری خواهند گرفت. نخبگان و جوانان را ناامید و دلسرد نکنید، مهدوی‌کیا فرزند ایران است ، قدرش را بدانیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!