چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۷:۵۴
بهداشت و درمان - کد خبر : 14307
پنجشنبه، ۱۸ آذر، ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

مهاجرت پرستاران پدیده بسیار تلخی است

سیدحسن خمینی بیان کرد: مهاجرت پرستاران پدیده بسیار تلخی است.

مهاجرت پرستاران پدیده بسیار تلخی است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، سیدحسن خمینی بیان کرد: مهاجرت پرستاران پدیده بسیار تلخی است.

یادگار امام در آستانه فرارسیدن روز پرستار در حرم مطهر امام خمینی (ره)، گفت: باید به پرستاران خسته نباشید گفت؛ به خصوص اینکه در دوره مصیبت کرونا که همه بیمار را رها کرده بودند، آن گروهی که در صف اول مجاهدانه ایستادند جامعه پزشکی و پرستاری کشور بودند و از همین رو تعبیر مدافعان عرصه سلامت برای آنها به کار رفت. این تلاش‌ها بسیار جای تقدیر دارد و مطمئنا در حافظه تاریخی مردم این مسأله باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی ادامه داد:  در آن روزهایی که همانند روز قیامت هرکس برای در امان ماندن از کرونا به فکر خودش بود، این انسان‌های شریف ایستادند و شخصا از نزدیک می‌دیدم که چه شجاعت، عزم و همتی در آن‌ها بود.

وی در خصوص مهاجرت پرستاران بیان کرد: کشوری که در تولید، تعلیم و تربیت هزینه می‌کند، باید بتواند درصد بالایی از جامعه پرستاری خودش را - مانند بقیه تخصص‌ها - در خدمت خودش نگه دارد؛ برای این کار باید بستر لازم را فراهم کند و این امر هم مستلزم همت دولت و مجلس است. همانگونه که همه نخبگان باید در کشور خدمت کنند، چراکه اینجا کشور خودشان است و کشور فرد دیگری نیست؛ این جمله در رابطه با پرستاران هم صدق می‌کند.

یادگار امام افزود: آنچه جامعه را جامعه واقعی می‌کند، رحمت یک‌طرفه نیست، بلکه رحمت باید دوطرفه باشد. اینجا است که انسان احساس می‌کند پرستار در دل جامعه‌ای که قدرش را می‌داند محبتش بالا می‌رود و از سوی دیگر جامعه در جایی که پرستار را با عطوفت بالا ببیند به عطوفت رو می‌آورد. اگر بخواهیم به سلامت برسیم از خودمان شروع کنیم. توقع اینکه دیگری به ما محبت کند و ما به دیگری محبت نکنیم، باطل است. بدن سالم بدنی است که چشم برای درد بگرید و بقیه اعضا هم برای چشم تلاش کنند.

وی در پایان در خصوص جامعه‌ای سالم و انسانی گفت: جامعه‌ای سالم و انسانی است که در آن تعاطف، مهربانی و محبت جمعی وجود داشته باشد و مردم نسبت به همدیگر عطوفت داشته باشند. در چنین جامعه‌ای طبیعتا پرستاران جزو بالاترین حلقه‌هایی هستند که این محبت را هم ایجاد و تثبیت می‌کنند و هم می‌توانند به دیگران تسری دهند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!