چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۱:۴۳
بین الملل - کد خبر : 10945
چهارشنبه، ۲۳ تير، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

مقررات جدید ورود اتباع ایرانی به ارمنستان

تزریق واکسن آسترازنکا از 24 تیر در ارمنستان به شرط 10 روز اقامت و رعایت مقررات جدید.

مقررات جدید ورود اتباع ایرانی به ارمنستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سفارتخانه ایران در ایروان طی اطلاعیه‌‌هایی از مقررات جدید ورود اتباع ایرانی به ارمنستان خبر داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان (پاییتخت ارمنستان)، به اطلاع هموطنان عزیزمان رسانده که طبق تصمیم وزارت بهداشت جمهوری ارمنستان، واکسیناسیون کرونا طبق محدودیت‌های اعلام شده وزارت بهداشت ارمنستان، فقط در مراکز سیار با واکسن آسترازنکا و از روز ۲۴ تیرماه فقط به شرط ۱۰ روز اقامت انجام می‌شود.

در این اطلاعیه گفته شده است که با توجه به محدودیت مراکز سیار و تعداد کم واکسن در هر مرکز، فرآیند تزریق می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

سفارت ایران نیز در این اطلاعیه از هموطنان ایرانی خواسته در برنامه‌ریزی سفر به ارمنستان، به محدودیت‌های ذکر شده توجه نمایند.

در اطلاعیه دیگری نیز به مقررات جدید ورود به ارمنستان توسط وزارت بهداشت ارمنستان، از مرزهای زمینی و هوایی اشاره شده که به شرح ذیل می باشد:

در زمان ورود به کشور ارمنستان، مسافران باید یکی از دو مدرک زیر را به همراه داشته باشند:

نتیجه تست منفی تشخیص بیماری کرونا که بیش‌تر از ۷۲ ساعت از آن نگذشته باشد یا گواهی واکسیناسیون کامل در برابر بیماری کووید؛ در صورتی که واکسن مورد استفاده، یک دُزی باشد، گواهی واکسیناسیون باید به گذشت حداقل ۲۸ روز از زمان واکسیناسیون و در صورتی که واکسن طی چندین دُز تزریق می‌شود به گذشت حداقل ۱۴ روز از تاریخ دریافت آخرین دُز آن اشاره داشته باشد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که نیاز به تست منفی یا گواهی واکسن برای کودکان زیر یک سال (۱۱ ماه و ۲۹ روز) نیست.

هموطنان عزیز خوب توجه داشته باشند که در صورت عدم ارائه گواهی، فرد باید در مراکز مستقر در پایانه‌های مرزی و یا فرودگاه، مورد آزمایش کرونا قرار گرفته و تا حصول نتیجه منفی آزمایش، قرنطینه اجباری شود. نتیجه آزمایش در سامانه Armed ثبت می‌شود و طی مدت ۴۸ ساعت در اختیار شخص قرار می‌گیرد. در صورت منفی بودن جواب آزمایش، فرد از قرنطینه خارج می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است که  گواهی آزمایش کرونا باید به زبان ارمنی، روسی و یا انگلیسی باشد و مشخصات مرکز انجام تست و فرم مشخصات رئیس آن مرکز، نام و نام خانوادگی فرد، شماره کارت شناسایی، تاریخ تولد (روز و ماه و سال)، نتیجه آزمایش و تاریخ نمونه‌گیری را شامل شود و توسط ریاست مرکز انجام آزمایش، امضا و به مهر آن مرکز مهمور شده باشد.

در مورد گواهی واکسن نیز این اطلاعیه گفته شده: گواهی واکسن به زبان ارمنی، انگلیسی و یا روسی باشد و فرم حاوی نام رئیس مرکز انجام واکسیناسیون، نام و نام خانوادگی فردی که واکسن دریافت نموده، شماره کارت شناسایی فرد، تاریخ تولد، عنوان واکسن، شماره سریال و تاریخ دریافت هر دوز را شامل شود و توسط ریاست مرکز انجام آزمایش امضا و به مهر مرکز مذکور مهمور شود و می‌تواند حاوی کد (QR) باشد که از طریق آن می‌توان به جزئیات گواهی واکسیناسیون دسترسی پیدا کرد.

بر این اساس، گواهی که مسافران ارائه می‌کنند، باید بر اساس اصل عمل متقابل، توسط نهاد ذیصلاح در جمهور ارمنستان قابل پذیرفته شود. فرد متغاضی نیز می‌تواند گواهی واکسن را از طریق نرم‌افزار گوشی تلفن همراه ارائه کند و یا آن را از تلفن همراه بر روی کاغذ چاپ و ارائه نماید.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!