پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۴:۰۷
کتاب و ادبیات - کد خبر : 17448
چهارشنبه، ۰۹ فروردين، ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

معرفی کتاب عملیات روانی و جنگ شناختی

با توجه به اهمیت روزافزون جنگ شناختی در عرصه جنگ‌های مدرن، در این مطلب به معرفی کتاب «عملیات روانی و جنگ شناختی» می‌پردازیم.

معرفی کتاب عملیات روانی و جنگ شناختی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، جنگ شناختی، فرآیند انتشار اطلاعات غلط برای فرسودگی روانشناختی گیرنده‌های اطلاعات به طور گسترده تعریف شده است. حوادث اخیر کشور و تأثیر جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن بر آن، ما را بر آن داشت که در این مطلب به معرفی کتابی شامل نکات مناسب فرماندهی صحنه عملیات روانی و چگونگی انجام آن، بپردازیم. 

کتاب عملیات روانی و جنگ شناختی نوشته محسن شیرپاک، اولین کتاب عملیات روانی راهکنشی بوده و نکات کاربردی از منابع مختلف شامل اف ام های روز نیروهای فرامنطقه ای و بلوک شرق را داراست. 

این اثر که با ترکیب تجربیات بدست آمده در حوزه جنگ نرم و شناختی و دانش روز دنیا، حاصل شده است، می‌تواند به‌عنوان راهنمای تاکتیکی در اجرای موفقیت‌آمیز عملیات روانی راهکنشی همراه با عملیات نظامی در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی کشور و اجرای عملیات روانی تاکتیکی برای رده یگان‌های تاکتیکی و رزمندگان مطابق با دستورالعمل‌های رزمی، مورد ‌استفاده قرار گیرد. 

واضح است که مسئولیت هماهنگی عملیات روانی در فرآیند تصمیم‌گیری بر عهده فرمانده تاکتیکی و ستاد مربوطه است. او موظف است در تدارک هر عملیات نظامی، مطابق با پیوست عملیات روانیِ دستور عملیاتی، اقدامات لازم جهت اجرای عملیات روانی را در قالب پیش از عملیات، حین عملیات و پس از عملیات، فراهم کند و همزمان برنامه‌ریزی آن‌ها را از قبل آغاز کند. 

این کتاب شامل نکاتی کاربردی بوده و مطابق با نیاز یک فرمانده راهکنشی در میدان عملیات جمع‌آوری‌شده است. نویسنده در این اثر با هدف بهینه‌سازی فرایند یادگیری، از تکنیک‌های آموزشی روز دنیا؛ از قبیل استفاده از نمودارها، خلاصه‌نویسی‌ها و تصاویر تراکت‌ها، بهره جسته است. 

در انتها لازم به ذکر است که محتوای این کتاب با مفهوم عملیاتی سازمان‌دهی و اجرای عملیات روانی در جنگ‌های امروز مطابقت دارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. ممنون. با عنایت به جنگ ترکیبی که با آن مواجه هستیم ،ضرورت تولید و گسترش موضوعاتی همچون عملیات روانی و جنگ شناختی بیشتر احساس می گردد.

  1. با سلام و احترام دیدگاه شما در خصوص عملیات روانی و جنگ شناختی بسیار کاربردی و اثربخش بوده و اذهان را به دانش روز دنیا ارتباط می‌دهد. پدرام باشید.

پربیننده‌ترین اخبار کتاب و ادبیات
پربیننده‌ترین اخبار کتاب و ادبیات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!