جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۱:۵۲
بین الملل - کد خبر : 7694
پنجشنبه، ۱۴ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

معاون دبیرکل حزب الله لبنان: اوضاع لبنان به مرحله خطرناکی رسیده است.

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه خبری المیادین اوضاع لبنان را دشوار و پیچیده توصیف کرد و نسبت به واکنش به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان:  اوضاع لبنان  به مرحله خطرناکی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت که اوضاع لبنان بسیار دشوار و پیچیده است و به مرحله خطرناکی رسیده است.

 
«شیخ نعیم قاسم» در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: کسی نمی‌تواند از وضعیت کنونی دفاع کند بلکه همه باید بگویند ما در فاجعه‌ای به سر می بریم که باید از ان خارج شویم.
 
وی همچنین به موضوع تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان اشاره کرد و افزود: با تمام صراحت می گویم اگر رئیس جمهور با نخست وزیر مکلف توافق کنند، دولت فوراً تشکیل می‌شود.
 
معاون دبیرکل حزب الله در عین حال هرگونه تاخیر در دستیابی به توافق و کوتاه آمدن طرف‌های ذیربط برای تشکیل کابینه را غیر قابل توجیه دانست و گفت: به اعتقاد من مشکل در اصل داخلی است و هرگونه عوامل داخلی یا خارجی در مقابل توافق آنها عوامل ثانوی هستند.
 
وی ادامه داد: مطلوب این است که امتیازاتی داده شود که به هیچ وجه در ترکیب دولت و اختیارات هیچکدام از آنها خلل وارد نکند. حزب الله از طریق دبیرکل خود راهکار و حلی را برای امتیازات متقابل مطرح کرده است.
 
شیخ نعیم قاسم گفت: به نظر می‌رسد که هیچ راهکار داخلی یا خارجی در دورنما وجود ندارد مگر اینکه میشل عون و الحریری توافق کنند. پیش از این دیدگاه‌های عون و الحریری را منتقل کردیم تا امکان تعدیل مواضع بررسی شود اما دیدیم که روی ثبات مواضع پافشاری وجود دارد.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی دیگر از سخنانش به اوضاع اقتصادی لبنان و حضور آوارگان سوری در این کشور اشاره کرد و گفت: یک و نیم میلیون آواره سوری می‌توانند به کشورشان بازگردند اما سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا و آمریکا مانع آن می‌شوند.
 
شیخ نعیم قاسم درباره اتهامات و ادعاها علیه حزب الله هم تصریح کرد: برخی سیاستمداران لبنان کاری ندارند جز اینکه هر حادثه‌ای را مستقیماً به حزب الله نسبت دهند تا وجهه‌اش را خدشه دار کنند.
 
وی درباره ترور لقمان سلیم فعال رسانه‌ای لبنانی گفت: این حادثه برای ما به عنوان حزب الله غافلگیرکننده بود و ما اطلاعاتی درباره عوامل و علل ترور وی نداریم. با این حال پیش از انتشار هرگونه اطلاعاتی درباره ترور وی مشاهده کردیم که اتهام‌ها بدون هیچ گونه توجیه منطقی به سمت حزب الله روانه گشت. توجیه آنها این بود که حادثه در منطقه حزب الله اتفاق افتاده است این در حالی است که دشمن پیش از آن به مناطق ما نفوذ کرده و تعدادی از برادران ما را به شهادت رسانده بود.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن اعلام مخالفت با هرگونه بین المللی کردن موضوعات لبنان، تاکید کرد: بین المللی کردن موضوعات به مشکلات ما می‌افزاید.
 
شیخ نعیم قاسم پیرامون خلع سلاح مقاومت هم افزود: موضوع خلع سلاح بدون تردید یک رویکرد آمریکایی است و برخی برای کمک کردن به این رویکرد تلاش کرده‌اند.
 
معاون دبیرکل حزب الله در واکنش به تهدیدات «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم گفت: وی موضوعاتی را برای بالا بردن روحیه در اسرائیل بیان می‌کند و حزب الله به صورت واضح اعلام کرده است که قصدی برای وارد شدن به جنگ ندارد. حزب الله قصد دارد در حالت دفاع باقی بماند و اگر اسرائیل تجاوزی علیه ما انجام دهد روزش را به شب سیاه تبدیل خواهیم کرد.
 
وی افزود: اسرائیل باید بفهمد که عرصه برایش باز نیست و امروز نبرد در داخل اسرائیل است.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!