چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۸:۰۳
سلامت - کد خبر : 8144
چهارشنبه، ۰۴ فروردين، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

مصرف دوز کم از آسپرین ریسک ابتلا به کووید 19 را کاهش می دهد

مصرف روزانه دوز کم آسپرین احتمال ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش می دهد. از طرفی در میان افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند افرادی که آسپیرین مصرف کرده بودند به طور قابل توجهی در بازه کوتاهمدت تری بهبود یافتند.

مصرف دوز کم از آسپرین ریسک ابتلا به کووید 19 را کاهش می دهد

 

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، در حال حاضر میلیون ها نفر برای جلوگیری از بروز مشکلات قلبی آسپرین مصرف می کنند. اکنون تحقیقات اولیه حاکی از آن است که مصرف روزانه دوز کم آسپرین احتمال ابتلا به کووید-۱۹ را نیز کاهش می دهد.

محققان اظهار داشتند: آسپرین ضد التهاب است و مطالعات قبلی نشان داده است که می تواند به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با برخی از عفونت های ویروسی کمک کند.

طبق گفته محققان، آسپیرین در شیوع آنفلوانزای اسپانیایی ۱۹۱۸، چندین دهه قبل از تأیید فعالیت آن علیه ویروس های RNA، در آن زمان هم به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت.

همه این مسائل محققان را بر آن داشت تا تاثیر مصرف روزانه آسپرین با دوز کم را در کاهش حساسیت به کووید-۱۹ و همچنین طول مدت بیماری در صورت بروز عفونت، بررسی کنند.

در این مطالعه محققان اطلاعات مربوط به حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر را که در جریان موج اول همه گیری کرونا از فوریه سال گذشته تا پایان ماه ژوئن گذشته آزمایش کووید-۱۹ انجام داده بودند، ردیابی و مورد بررسی قرار دادند.

محققان در این مطالعه متوجه شدند، افرادی که قبلاً برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، آسپرین با دوز کم مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که آسپیرین مصرف نمی کردند، ۲۹ درصد کمتر احتمال داشت که به کووید-۱۹ مبتلا شوند. همچنین میزان مصرف آسپرین در بین بیماران کرونایی بسیار کمتر از افرادی بود که به کرونا آلوده نشده بودند.

از طرفی در میان افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند افرادی که آسپیرین مصرف کرده بودند به طور قابل توجهی در بازه کوتاهمدت تری بهبود یافتند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!