جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۸:۰۸
اقتصاد - کد خبر : 3690
جمعه، ۱۲ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

مشمولان سهام عدالتی که کدبورسی ندارندبایددرسایت سجام ثبت نام کنند

یک مقام مسئول در سازمان خصوصی‌سازی گفت: مشمولان سهام عدالتی که کد بورسی ندارند، در صورتیکه «روش آزادسازی مستقیم» را انتخاب کرده باشند، باید در «سامانه سجام» ثبت نام کنند.

مشمولان سهام عدالتی که کدبورسی ندارندبایددرسایت سجام ثبت نام کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مهدی طریحی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با خبرنگاران گفت: آن دسته از هموطنان عزیز سهام دار عدالت که کد بورسی ندارند، در صورتیکه «روش آزاد سازی مستقیم» را انتخاب کرده باشند، می‌بایست متعاقباً نسبت به ثبت نام در «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام)» با نشانی اینترنتی www.sejam.ir مطابق با دستورالعمل و فرآیندهای مربوطه نسبت به دریافت کد سجام اقدام کنند.

وی ادامه افزود: در فرآیند عملیاتی سامانه سهام عدالت، پس از آنکه سهام‌دار وارد سامانه سهام عدالت شده و یکی از دو روش آزادسازی را انتخاب کند، شماره ملی آن فرد در بانک اطلاعاتی سامانه به شیوه آزاصورتیکه «روش آزاد سازی مستقیم» را انتخاب کرده باشند، می‌بایست متعاقباً نسبت به ثبت نام در «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام)» با نشانی اینترنتی www.sejam.ir ذیل و مطابق با دستورالعمل و فرآیندهای مربوطه نسبت به دریافت کد سجام اقدام نمایند. د سازی انتخاب شده اختصاص داده می‌شود. مقرر گردیده تا اطلاع ثانوی، این اطلاعات به صورت هفتگی برای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه برای انجام مراحل آتی، ارسال شود.

طریحی در پاسخ به این سوال که چرا ثبت نام در سجام، پیش شرط آزاد سازی سهام عدالت قرار نگرفت تا افرادی که مطلع نیستند نیز بالاجبار در آن ثبت نام کنند، گفت: به دلیل حجم بسیار بالای تعداد سهام داران سهام عدالت و جلوگیری از ازدحام مراجعات مردم جهت انجام مراحل چندگانه دریافت کد سجام، پیش بینی شد که افراد به مرور و در فرصت مناسب در این خصوص اقدام نمایند.

وی در پایان گفت: پس از انتقال اطلاعات به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اطلاعات رسانی‌های آتی از طریق بسترهای ارتباطی توسط شرکت مذکور، خطاب به سهام دارانی که فاقد کد سجام هستند انجام خواهد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. من چگونه اول می توانم در سامانه سلام ثبت نام کنم با نظر به اینکه اصلا نمیدونم سهام عدالت دارم یانه یا حداقل مشمول میشوم، کد ملی من ۲۲۹۷۷۳۴۵۹۱

پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!