چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۱:۳۳
خاورمیانه - کد خبر : 10813
پنجشنبه، ۱۷ تير، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ادامه تحریم ها علیه سوریه را تقبیح کرد.

علی اصغر خاجی،ضمن مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه مردم سوریه، خواستار رفع هر چه سریع‌تر این تحریم‌ها شد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ادامه تحریم ها علیه سوریه را تقبیح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در دومین روز از شانزدهمین دور مذاکرات روند آستانه در شهر نورسلطان قزاقستان، آقای علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور سیاسی با هیأت‌هایی از لبنان، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ( UNHCR)، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و عراق دیدار کرد.

«علی اصغر خاجی» در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های مختلف بین المللی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر ریاست جمهوری در سوریه بر حق حاکمیت مردم این کشور تأکید کرد و ضمن مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه مردم سوریه، خواستار رفع هر چه سریع‌تر این تحریم‌ها شد.

هیأت‌های دیپلماتیک ترکیه، روسیه، سازمان ملل و صلیب سرخ نیز با ارائه آخرین گزارش از عملکرد خود، در زمینه بهبود روند کاری نظرات و پیشنهاداتی را ارائه دادند.

در این دیدارها مواردی نظیر برگزاری انتخابات کشور سوریه، تحریم های غیر انسانی، وضعیت آوارگان سوری وهمچنین وضعیت پناهندگان این کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی، به موضوع بازگشت آوارگان داخلی به خانه و کاشانه خود اشاره کرد و بر مقابله با هرگونه جریان تجزیه طلبانه و تروریستی در سوریه تأکید داشت.

همچنین نشست کارگروه مبادله اسرا، مفقودین و بازداشت شدگان نیز با مشارکت کشورهای ضامن در روند آستانه برگزار شد که در این نشست «میرمسعود حسینیان» مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه به بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پرداخت و با تاکید بر اصول اخلاقی و انسانی خواستار تسریع در این امور شد.

  در پایان این گفت‌وگوها، نشست عمومی پایانی روند آستانه برگزار شد و شرکت کنندگان بیانیه نشست را مورد توافق و تایید قرار دادند.

شنیده ها حاکی از آن است که حاضران در شانزدهمین نشست روند آستانه، بار دیگر با تأکید بر این‌که سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد، توافق کردند که دور بعدی این مذاکرات تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ میلادی در نورسلطان برگزار شود. 

هیأت جمهوری اسلامی ایران در این نشست‌ها مواضع خود مبنی بر مبارزه با تروریسم، کمک‌های بشردوستانه و تقبیح ادامه تحریم‌های آمریکا علیه سوریه را مطرح کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!