پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۸:۵۵
ایران - کد خبر : 11434
پنجشنبه، ۱۴ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

مسکو: داد ها درباره حمله به کشتی «مرسر استریت» متناقض است

نماینده روسیه در سازمان ملل در واکنش به اتهام‌زنی‌های اخیر رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به ایران درباره حادثه کشتی «مرسر استریت» تصریح کرد که این اطلاعات متناقض و بر پایه حدس و گمان است.

مسکو: داد ها درباره حمله به کشتی «مرسر استریت» متناقض است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، دیمیتری پولیانسکی  ازنمایندگان روسیه در سازمان ملل روز گذشته نشست خبری در ارتباط با این موضوع که آیا شورای امنیت سازمان ملل باید به موضوع حادثه اخیر برای کشتی «مرسر استریت» در دریای عمان ورود کند، یا خیر، تاکید کرد که داده های روزهای اخیر اسرائیل و برخی کشورها نظیر انگلیس و آمریکا، کاملاً متناقض و بر پایه حدس و گمان بوده است.

پولیانسکی در واکنش به اتهام‌زنی‌های اخیر رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی به جمهوری اسلامی ایران درباره حادثه اخیر هدف قرار گرفته شدن کشتی مرسر استریت و تلاش برای محکوم کردن ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت:

«ما همچنان در حال بررسی جزئیات هستیم، اطلاعات متناقض زیادی وجود دارد، تحلیل‌های زیادی "بر پایه حدس و گمان" وجود دارد که ما کاملاً آن را رد می‌کنیم. بنابراین باید حقایق را معین کنیم».

پیشتر گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس نیز کشتی مذکور را تحت مالکیت رژیم صهیونیستی دانست.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که یک شرکت صهیونیست مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند. و ساعتی بعد  رسانه‌های  رژیم اشغالگر بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی ایران را عامل حمله به کشتی تجاری «مرسر استریت» دانشتند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به پیروی از رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران در انجام این حمله دست داشته است.

واکنش نماینده روسیه در سازمان ملل در حالی مطرح شده است که مقام‌های رژیم صهیونیستی  و غربی در روزهای اخیر تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا شورای امنیت با تشکیل جلسه‌ای، ایران را در ارتباط با حادثه مرسر استریت محکوم کند.

از سوی دیگر، «زهرا ارشادی» معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نیز در نامه ای به رئیس شورای امنیت با اشاره به اتهامات و اظهارات تحریک آمیز مقامات صهیونیست ها و تهدید به استفاده از زور، به این رژیم هشدار داد که منتظر عواقب تمام ماجراجویی ها و محاسبات نادرست احتمالی خود باشد.

جمهوری اسلامی ایران اتهامات رژیم صهیونیستی و مقام‌های کشورهای غربی را رد کرده است و «سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه  چند روز پیش در توییتر ادعاهای رژیم صهیونیستی و مقام‌های کشورهای غربی علیه ایران را رد کرد و به آنها  نسبت به هرگونه ماجرا جویی هشدار داد. 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!