جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۲۸
اجتماعی - کد خبر : 4368
دوشنبه، ۱۹ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

مسئولان تامین اجتماعی پاسخگو نیستند

مهلت سه ماهه دولت به مشاغل آسیب دیده از کرونا برای پرداخت حق بیمه رو به پایان است اما مشکل رسانه‌ها با سازمان تامین اجتماعی همچنان پابرجاست.

مسئولان تامین اجتماعی پاسخگو نیستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، با آغاز شیوع ویروس کرونا دولت یکسری تمهیداتی را برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفت که یکی از آنها مهلت سه ماهه برای پرداخت حق بیمه به کارفرمایان بود به طوری که بر اساس آئین نامه دولت به ۱۰ رسته از مشاغل این مهلت داده شد تا حق بیمه نیروهای خود را با تأخیر پرداخت کنند.

در این میان مشاغل فرهنگی نیز جز مشاغل اعلام شده از سوی دولت قرار داشت و بعد از ابلاغ این آئین نامه، وزارت ارشاد به خبرگزاری‌ها اعلام کرد که آنها نیز مشمول استفاده از مهلت سه ماهه هستند.

اما این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی تمهیدات دولت را شامل حال خبرگزاری‌ها ندانسته و به رغم اعلام دولت و وزارت خانه مربوطه با آنها برخورد کرده است.

مهلت سه ماهه دولت به مشاغل آسیب دیده از کرونا در حال پایان است اما متأسفانه تأمین اجتماعی هنوز دستورالعمل مربوط به خبرگزاری‌ها را به کارگزاری‌های خود اعلام نکرده است و بر همین اساس خبرگزاری‌ها و نهادهای فرهنگی مشمول جریمه دیرکرد حق بیمه قرار گرفتند آن هم در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا، مشاغل در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و نیاز به حمایت دارند.

خبرگزاری‌ها که مطمئن از حمایت دولت بوده و با اعلام وزارت ارشاد خود را مشمول مهلت سه ماهه برای پرداخت حق بیمه می‌دانستند در حال حاضر با جریمه حق بیمه از سوی سازمانی که اجرای قوانین محول شده را بر عهده دارد، متضرر شده‌اند. شاید اگر از همان ابتدا دولت آب پاکی را روی دست آنها می‌ریخت فکری برای پرداخت حق بیمه پرسنل و نیروهای خود می‌کردند و ضرر و زیان دو چندانی را متحمل نمی‌شدند.

متأسفانه در این شرایط، به رغم پیگیری‌های مکرر از سازمان تأمین اجتماعی و نامه‌نگاری‌های لازم برای گرفتن پاسخی شفاف، مدیران این سازمان حاضر به پاسخگویی نشدند و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها همچنان سر در گم هستند و مشکلشان باقی است. این در حالی است که مدیران سازمان تأمین اجتماعی به هیچ وجه خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانند و جای این سوال باقی است که تکلیف نهادهای فرهنگی مانند خبرگزاری‌ها در این میان چیست چه ارگانی باید پاسخگو باشد.

جا دارد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان نهاد بالادست سازمان تأمین اجتماعی به این موضوع ورود کرده و تکلیف خبرگزاری‌ها را روشن کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!