سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۴:۲۳
حوادث و انتظامی - کد خبر : 14510
جمعه، ۲۶ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

مرگ یک طبیعت گرد درپی سقوط از ارتفاعات دیزین

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از کشف پیکر یکی از اعضای تیم ۱۰ نفره طبیعت‌گردی که در ارتفاعات دیزین دچار حادثه شده بودند، خبرداد و گفت: ۹ نفر دیگر این تیم نجات یافتند.

مرگ یک طبیعت گرد درپی سقوط از ارتفاعات دیزین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، مهدی ولیپور با بیان اینکه ساعت ۱۸:۲۵ روز پنجشنبه، گزارشی مبنی بر سقوط یک نفر در منطقه دره دریوک دیزین به جمعیت هلال احمر مخابره شد، عنوان کرد: پیرو این گزارش مرکز کنترل مدیریت و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان البرز امدادگران را به محل اعزام کرد. 
 
رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر به اعزام دو تیم امداد و نجات از پایگاه شهرستانک به منطقه نیز خبر داد و افزود:‌ با حضور امدادگران در محل مشاهده شد که یک تیم ۱۰ نفره طبیعت گرد در حال عبور از این منطقه بودند که یکی از آنان به دره سقوط کرده و دچار آسیب‌دیدگی شده بود، همچنین با توجه به اینکه حال این فرد مناسب نبود، دو نفر نیز در کنار او مانده بودند. 
 
وی اظهار کرد: هفت عضو این تیم بلافاصله از سوی امدادگران نجات داده شدند و‌عملیات برای نجات سه تن دیگر ادامه داشت و سرانجام دو نفر دیگر حوالی ساعت ۳ بامداد امروز نجات پیدا کردند.
 
ولیپور ضمن اشاره به اینکه ۹ نفر از اعضای این تیم ۱۰ نفره نجات پیداکرده و به سلامت به پایین ارتفاعات بازگشتند، گفت:‌ متاسفانه فرد مصدوم شده که یک آقای حدودا ۵۰ ساله بود به دلیل شدت جراحات و آسیب دیدگی فوت کرد که موقعیت جسد وی شناسایی شده و یک بالگرد برای انتقال پیکر به محل اعزام شد.
 
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد:‌ چندین تیم عملیات و امدادونجات کوهستان در این عملیات حضور داشتند و این عملیات تا زمان انتقال جسد نفر آخر ادامه داشت.
 
دره دریوک، منطقه ای حادثه خیز
 
ولیپور با اشاره به اینکه دره دریوک در دیزین یک دره حادثه خیز و خطرناک است، به کوهنوردان و طبیعت گردان هشتدار داد: به تمامی شهروندان اعم از تیم‌های حرفه‌ای و آماتور کوهنوردی توصیه می شود به هیچ عنوان در فصل زمستان و هنگام بارش برف به این منطقه وارد نشوند. همچنین در دیگر ایام سال نیز لازم است حتما یک فرد حرفه‌ای و راه‌بلد با تیم‌ها همراه شده و مسیر صعود و محل استقرار نیز پیش از حرکت به هیات کوهنوردی یا نمایندگی وزارت گردشگری اطلاع داده شود تا اگر خدایی نکرده حادثه‌ای رخ داده حتما امکان نجات در کمترین زمان ممکن فراهم شود.
 
او با تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر عمده کوهنوردانی که به ارتفاعات صعود می‌کنند چه کوهنوردان حرفه‌ای و چه افراد آماتور، اطلاعات مسیر خود و محل‌های استقرار را اعلام نمی‌کنند، اظهار کرد: همین موضوع سبب می‌شود تا در صورت بروز حادثه جستجو و امدادرسانی زمان بیشتری به طول بیانجامد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!