سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۲۳:۲۶
خاورمیانه - کد خبر : 10108
سه شنبه، ۱۸ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

مذاکرات تبادل اسرا جنگ 12 روزه غزه در مصر

بنا به اعلام منابع خبری، در راستای گفتگوهای جناح‌های فلسطینی در قاهره، دور جدید مذاکرات تبادل اسرا هفته آینده در مصر آغاز می‌شود.

مذاکرات تبادل اسرا جنگ 12 روزه غزه در مصر

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، به گفته این منابع مدیریت این پرونده به عهده یک هیئت از حماس و سازمان اطلاعات مصر می باشد. پیش از این جنبش حماس به مصر شرایط خود در ازای آزادی سربازان اسیر اسرائیلی اعلام کرده بود.

از سوی دیگر، صبری صیدم، معاون دبیر اول کمیته مرکزی جنبش فتح در مصاحبه با آناتولی اعلام کرد، بنا به دعوتی که مصر از تمامی گروه‌های فلسطینی داشته است، هیات‌های فلسطینی پشت سر هم وارد قاهره می‌شوند. وی ادامه داد: هیات جنبش فتح امروز وارد قاهره می‌شود که ریاست این هیات را جبریل الرجوب، دبیراول کمیته مرکزی جنبش فتح برعهده دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های مشخصی برای دیدارها وجود ندارد، اما موضوع بررسی‌ها، پایان دادن به دودستگی میان فلسطینی و تدوین نقشه راهی برای رویارویی با چالش‌های کنونی است. صیدم تاکید کرد که جنبش وی از هر تلاشی که به پایان دادن به دودستگی‌ها منجر شود، حمایت می‌کند.

پیشتر روزنامه الاهرام گزارش داد که از دبیران کل گروه‌های فلسطینی برای نشست در قاهره طی هفته جاری با نظارت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دعوت عمل آمده است.

درخواست مصر برای انجام مذاکرات جدی بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها

وزرای خارجه مصر و ژاپن در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر به بررسی پیشبرد و توسعه روابط و همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف پرداختند.

در این تماس تلفنی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر با همتای ژاپنی خود بر لزوم تحرک فوری برای احیای روند سیاسی بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از طریق آغاز مذاکرات جدی تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر در خصوص این تماس تلفنی گفت: دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص راه‌های پیشبرد و توسعه روابط و همکاری دوجانبه در زمینه‌های محتلف و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند. حافظ همچنین تصریح کرد: وزیر خارجه ژاپن در جریان رویکرد مصر در قبال اوضاع منطقه و در رأس آن تحولات اخیر مسأله فلسطین قرار گرفت و از نقش مصر و تلاش‌های بی‌وقفه این کشور در راستای برقراری آتش بس و تلاش برای تثبیت آن تشکر و قدردانی کرد.

سامح شکری در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین به بررسی تحولات اخیر فلسطین و خطرات تداوم آن بدون دستیابی به راهکاری عادلانه و فراگیر برای درگیری بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی طبق قوانین بین‌المللی و اصل راهکار تشکیل دو کشوری پرداخت.

 

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!