جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۷:۳۰
حوادث و انتظامی - کد خبر : 10668
پنجشنبه، ۱۰ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

مدعی افزایش دنبال کنندگان در صفحات مجازی دستگير شد

رئیس پلیس فتا پایتخت خبر داد: شناسایی و دستگیری مجرم اینترنتی که با ادعای افزایش دنبال کنندگان صفحات مختلف اقدام به کلاهبرداری می کرد.

مدعی افزایش دنبال کنندگان در صفحات مجازی دستگير شد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي ايران زمين به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد که از فروشندگان فعال کفش و کتانی تهران است و به جهت انجام تبلیغات و افزایش دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامی فروشگاهش با هدف افزایش فروش و با توجه به ناآشنا بودنش با مباحث این حوزه با جستجو در فضای مجازی با فردی آشنا شده که ادعای تخصص در این موضوع و افزایش دنبال کنندگان تضمینی صفحه وی را داشته.
 
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش گفت پس از مدتی که از آشنایی من و این فرد گذشت وی از من درخواست واریز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جهت انجام کار را داشت  و بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم این مبلغ را به حساب او واریز کردم اما پس از واریز، تلفن همراهش را خاموش کرد و دیگر خبری از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاهبرداری کرده است.
 
وي بیان کرد: بررسی موضوع کلاهبرداری به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و با تحقیقات صورت گرفته و اقدامات خاص پلیسی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند. 
 
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از شهرهای اطراف تهران توسط تیم عملیات پلیس فتا پایتخت دستگیر شد.
 
سرهنگ گودرزی با بیان اینکه در طی روند بررسی پرونده به تعداد مالباختگان پرونده اضافه می‌شد ادامه داد: مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال ضمن پذیرفتن جرم خود گفت با این شیوه تاکنون از ۳۰ نفر کلاهبرداری کرده است.
 
وي با اشاره به اینکه با اعتراف صریح متهم ارزش ریالی این کلاهبرداری حدود چهار میلیارد ریال برآورد شده توصیه کرد: به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل و یا دریافت خدمات از هرگونه واریز وجه و یا بیعانه خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!