پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۱:۱۳
فوتبال و فوتسال - کد خبر : 16913
يكشنبه، ۲۷ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

مدال برنز بر گردن کروات‌ها

کرواسی کار را در نیمه اول تمام کرد و به با نتیجه 2 بر 1 مراکش را شکست داد و به مقام سومی جام جهانی رسید تا بعد از نایب قهرمانی در جام جهانی 2018 در جام جهانی این دوره نیز عنوان دار باشد.

مدال برنز بر گردن کروات‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، شنبه 26 آذر 1401 و از ساعت 18:30 دقیقه به وقت ایران در قطر ، بازی رده بندی بین تیم های کرواسی و مراکش انجام شد که کرواسی با ارائه یک بازی حساب شده و دقیق توانست این تیم را شکست دهد ، نتیجه بدست امده در نیمه اول بازی برای این پیروزی کافی بود.

احتمالا این آخرین بازی مودریچ در جام جهانی باشد و او توانست تیمش را به این مرحله برساند و با پیروزی در این بازی و گرفتن مدال برنز ، حال پر افتخار ترین کاپیتان تیم ملی کرواسی در ادوار جام جهانی است که توانسته یک مقام نایب قهرمانی در جام جهانی 2018 و یک مقام سومی در جام جهانی 2022 بدست آورد.

تیم ملی مراکش نیز تبدیل به اولین تیم آفریقایی شده که به این مرحله از جام جهانی رسیده و دو شکست پیاپی در نیمه نهایی و رده بندی حاصل کار آنها بود ولی این شکست ها چیزی از ارزش های آنها کم نکرد و تبدیل به شگفتی ساز این دوره از مسابقات شدند.

در نیمه اول بازی مراکش نزدیک بود با یک گل به خودی مواجه شود و بازی را از دقیقه 3 عقب افتاده ببیند ولی دروازه بان این تیم توانست با یک حرکت خوب توپ را از خط دروازه دور کند. ولی این خطر، اولین خطر جدی قبل از دقیقه 10 بازی نبود و کرواسی فشار بیشتری وارد می کرد تا بتواند گل اول را بزند، تا اینکه در دقیقه 7 مسابقه کرواسی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال انجام شده در محوطه جریمه با ضربه سر پریشیچ به گوآردیول رسید تا پدیده کرواسی و مسابقات، زننده گل زودهنگامی باشد. این بازیکن جوان در حال حاضر نظر تیم های اروپایی را به خود جلب کرده و از قرار معلوم رئال مادرید با 90 میلیون دلار جدی ترین باشگاه برای به خدمت گرفتن گواردیول است.

گل بعدی بازی خیلی زود از راه رسید و این دفعه نوبت به مراکشی ها رسید تا بتوانند در دقیقه 9 و درست 2 دقیقه بعد از گل کرواسی ، نتیجه  را به تساوی بکشند ، هنوز کروات ها در حال خوشحالی گل اول بودند که مراکش صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و اینبار ارسال زیاش به محوطه جریمه پس از برخورد به سر مایر به اشرف داری رسید تا گل تساوی با ضربه سر این بازیکن از محوطه شش قدم خیلی زود ثبت شود. به این ترتیب دو تیم تا قبل از دقیقه 10 مسابقه به نتیجه 1 بر 1 رسیده بودند.

دو تیم سعی می کردند با انجام کار های تاکتیکی به گل برتری برسند ، تیم مراکش در این بازی بیشتر حالت ایستا بازی می کرد ولی کرواسی بر خلاف بازی های قبلی خود روبه جلو بود و یک بازی روان از خود نشان داد حتی در لحظاتی مودریچ نیز صاحب موقعیت هایی برای گل زنی شد ، به عنوان مثال در دقیقه 23 بازی شوت مودریچ پس از کار تکنیکی این بازیکن از پشت محوطه جریمه زده شد که اینبار یاسین بونو در دو مرحله توپ را دفع کرد. از همان کارهایی که مودریچ در رئال مادرید انجام می دهد و در بسیاری از موارد منجر به گل نیز می شود.

بعد از این صحنه مراکشی ها نیز صاحب دو موقعیت خوب مسلم گلزنی شدند که با بد شانسی مواجه شدند ، اما زمانی که خیلی ها در تصور اینکه بازی با همین نتیجه به اتمام می رسد، بودند، کرواسی به یک گل زیبا دست یافت درست در دقیقه 42 بازی ، پس از اینکه مایر موقعیت خوبی برای ارسال پاس گل داشت و موفق به انجام این کار نشد، درنهایت در یک رفت و برگشت توپ به لیوایا رسید تا این بازیکن توپ را در اختیار اورشیچ قرار دهد. اورشیچ هم که در موقعیت خوبی قرار داشت بدون درنگ با پای راست به توپ ضربه زد و به زیبایی گل دوم را در دقیقه 42 ثبت کرد. و به این ترتیب کرواسی با نتیجه 2 بر 1 پیش افتاد.

بازی در نیمه اول با همین نتیجه به اتمام رسید و دو تیم به رختکن رفتند تا خود را مهیای بازی در نیمه دوم بکنند.

در نیمه دوم نیز با موقعیت های جدی کروات ها پیگیری شد در همان ابتدای کار شوت اورشیچ پس از برخورد به مدافع مراکش با فاصله کمی راهی اوت شد حتی 5 دقیقه بعد از ایجاد این خطر جدی کرواسی یک موقعیت دیگر گل زنی را بدست آورد. ارسال خطرناک مایر با تاثیرگذاری لیوایا در دهانه دروازه همراه شد ولی ضربه مهاجم کرواسی با فاصله راهی اوت شد تا این موقعیت گل زنی نیز در دقیقه 51 مسابقه برای کرواسی از دست برود.

بنظر می رسید خستگی جام روی ساق های پای بازیکنان مراکش به خوبی دیده می شد ، آنها دونده ترین تیم جام جهانی این دوره هستند که خود را به این مرحله رسانده بودند. اما بنظر می رسید حد فاصل بین دو بازی نیمه نهایی و رده بندی روی بازیکنان مراکش تاثیر گذاشته بود ، چرا که انها فقط دو روز زمان برای ریکاوری داشتند و این در حالی بود که کرواسی یک روز بیشتر از انها زمان داشتند تا برای این بازی آماده شوند. در این بازی مقدار دوندگی تیم مراکش کمتر از بازی های قبلی بود. به همین دلیل بود که نمی توانستند در نیمه دوم فشار زیادی روی دروازه کرواسی ایجاد کنند و بیشتر موقعیت ها را روی دروازه خود می دیدند.

تا قبل از دقیقه 74 مسابقه موقعیت جدی و جود نداشت به جز دو موقعیت که بازیکنان کرواسی انها را نیز از دست دادند اما دقیقه 74 بازی در دو سوی میدان برخوردهایی ایجاد شد که اعضای دو تیم اعتقاد به پنالتی داشتند. برای کرواسی سرنگونی گوآردیول در محوطه جریمه مراکش این ادعا را ایجاد کرد و این طرف هم اشرف حکیمی در برخورد با پتکوویچ سرنگون شد ، این دو اتفاق به سرعت و پست سر هم افتاد که به نظر داور قطری این دیدار هیچ کدام پنالتی تشخیص داده نشد.

بعد از این، دو موقعیت دیگر در جریان بازی ایجاد شد که میتوانست نتیجه بازی را تغییر دهد اولی در دقیقه 87 بازی برای کرواسی به وجود امد. بغل پای متئو کواچیچ با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه راهی اوت شد ، تا حسرت زدن گل در این بازی برای این بازیکن به قوت خود باقی بماند و دومین موقعیت جدی در دقیقه 96 مسابقه حاصل شده ، جایی که مراکش می توانست بازی را به وقت اضافه بکشد . ضربه سر یوسف النصیری با فاصله بسیار کمی راهی اوت شد تا بهترین موقعیت این تیم برای تساوی از دست برود. بعد ازاین دو صحنه جدی گل ، داور سوت پایان بازی را به صدا دراورد؛ تا همان گل های نیمه اول مسابقه نشان دهنده نتیجه بازی باشد و در نهایت کرواسی توانست با نتیجه 2 بر 1 حریف آفریقایی خود را شکست دهد. مراکش تبدیل به اولین تیم عرب زبان ، مسلمان و آفریقایی بود که به این مرحله از جام جهانی می رسد.

بعد از بازی اشرف حکیمی به شدت نسبت به صحنه خطای داخل محوطه جریمه اشاره داشت و به داور قطری مسابقه اعتراض می کرد. جالب است بدانید این دومین عنوان سومی جام جهانی کرواسی است که این تیم بدست می آورد ، در انتهای بازی زننده گل اول مسابقه جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد که حتی در طول بازی هم در فاز دفاعی بی نقص کار کرد و هم در بسیاری از صحنه ها به محوطه جریمه مراکش خود را می رساند و موقعیت ایجاد می کرد.

بدین ترتیب تنها یک بازی از جام جهانی باقی مانده که باید دید در نهایت چه تیمی عنوان قهرمانی را بدست  می آورد.

 

تصاویری از بازی رده بندی :

 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!