پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۲:۰۵
شهری - کد خبر : 15661
يكشنبه، ۲۴ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

مخالفت شورای شهر با ایجاد صندوق محیط زیست و حمل و نقل عمومی در شهرداری

طی بررسی تبصره دوم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، اعضای شورای شهر تهران با ایجاد صندوق محیط زیست و حمل و نقل عمومی در شهرداری تهران مخالفت کردند.

مخالفت شورای شهر با ایجاد صندوق محیط زیست و حمل و نقل عمومی در شهرداری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران پیشنهاد تشکیل صندوق محیط زیست و حمل و نقل عمومی در شهرداری تهران در بند ۸ این تبصره را مورد بررسی قرار دادند. 

پیشنهاد حذف بند ۸ تبصره که در آن آمده است؛ «شهرداری تهران موظف است به استناد الزام برنامه پنج‌ساله توسعه نسبت به تشکیل« صندوق محیط‌زیست و حمل و نقل عمومی» اقدام و آیین‌نامه اجرایی هیات امنا و ارکان و نحوه برداشت از آن را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کنند.» از سوی ناصر امانی مطرح شد. 

همچنین محسن پیرهادی در واکنش به صحبت‌های امانی گفت: این بند در بودجه دولت نیز وجود و برگرفته از آن است و دولت موظف است کمک‌هایی را در این خصوص به شهرداری کند. وقتی این صندوق مستقلا تشکیل می‌شود دقیقا مشخص می‌شود که آیا دولت در راستای وظایف حوزه محیط زیست و حمل و نقل به شهرداری داشته است یا خیر. همانگونه که می‌دانید دولت تا این لحظه کمکی نکرده است و وجوهی نیز به شهرداری تهران واریز نشده است. 

وی افزود: تشکیل صندوق هم مطالبه ما را از دولت تسهیل می‌کند و هم به مردم راحت‌تر می‌توانیم اطلاع‌رسانی کنیم و می‌توانیم در این خصوص مطالبه‌گری داشته باشیم. 

سپس امانی اظهارداشت: دولت که کمک نمی‌کند و شهرداری نیز هرچقدر که درامد داشته باشد در حوزه حمل و نقل و عمران و محیط زیست هزینه می‌کند و این تصمیم خروجی ندارد. اساسا بودجه‌ای نمی‌ماند که وارد این صندوق شود. حتی به فرض ورود هم درست نیست که ریال را که ارزش آن مدام پایین می‌آید را در یک صندوق، حبس کنند. اعضای شورا در نهایت به حذف این بند رای مثبت دادند. 

نهایتا پیشنهاد امانی مبنی بر حذف بند ۸ تبصره سه مبنی بر ایجاد صندوق محیط زیست و حمل و نقل عمومی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. 

همچنین عباسی درباره بند سه این تبصره پیشنهاد داشت تا بابت املاک و مستغلات واقع در طرح‌های مصوب تا سقف هزار میلیارد تومان اجازه عملکرد داشته باشد و بهتر است این سقف را از این بند خارج کنیم و اجازه دهیم شهرداری تا هرجایی که می‌تواند توافقات را با مجموعه‌ها پیش ببرد که پیشنهاد برداشت سقف ریالی عباسی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!