شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۱:۵۲
محیط زیست - کد خبر : 13577
شنبه، ۰۸ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

محیط زیست با ۱۰۷مورد پسماندسوزی در اطراف تهران مقابله کرد

معاون محیط زیست استان تهران ضمن اطلاع رسانی درباره آغاز برنامه ویژه پایش‌های محیط زیست استان تهران از هفته گذشته عنوان کرد: در این مدت با ۱۰۷ مورد پسماندسوزی در اطراف تهران مقابله شد.

محیط زیست با ۱۰۷مورد پسماندسوزی در اطراف تهران مقابله کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، زهره عبادتی با بیان اینکه  کارشناسان محیط زیست و گروه‌های گشتی، در استان تهران طی یک هفته گذشته ۲۱ محور را مورد پایش و کنترل شبانه قرار دادند گفت: از ۶۶۸ واحد صنعتی کوچک و بزرگ مقیاس بازدید شد.
 
وی با اشاره به اینکه در این زمینه ۷۰ مورد بازدید از واحد‌های بزرگ مقیاس دارای پتانسیل آلایندگی در شب از جمله نیروگاه‌ها و کارخانه‌های سیمان به انجام رسید افزود: در این بازدید‌ها نوع و میزان سوخت نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ به صورت شبانه روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش‌های همه نیروگاه‌ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم به انجام رسید.
 
معاون محیط زیست استان تهران به پایش ۵۹۸ مورد از واحد‌های صنعتی کوچک مقیاس در سطح استان اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش‌ها پایش ۲۸ مورد مراکز معاینه فنی خودرو‌ها به صورت روزانه و همچنین پایش شبانه روزی شهرک‌های صنعتی استان به تعداد ۲۰ مورد بود.
 
عبادتی از صدور و ابلاغ مجموعا ۶۲ مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحد‌های آلاینده در پایش‌های انجام شده خبر داد و گفت: در یک هفته گذشته فعالیت ۱۷ واحد آلاینده نیز متوقف شد.
 
وی همچنین بازدید ویژه از معادن شن و ماسه استان را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه در این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت‌های شبانه با ۱۰۷ مورد آتش سوزی ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه شدند و خاموش کردند.
 
معاون محیط زیست استان تهران افزود: معضل دیرینه آلودگی ناشی از پسماندسوزی در استان همچنان به قوت خود باقی است و این موضوع نیازمند این است که برابر قانون مدیریت پسماند، دستگاه‌های اجرایی ورود بیشتر و بهتری داشته باشند. 
 
وی با بیا اینکه دستگاه‌هایی از جمله شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و برخی دستگاه‌های دیگر برابر قانون وظیفه دارند با این تخلفات برخورد کنند؛ عنوان کرد: گشت و پایش‌های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه خواهد داشت و با واحد‌ها و افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!