چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۳:۱۶
حقوقی و قضایی - کد خبر : 13545
پنجشنبه، ۰۶ آبان، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

محسنی‌اژه‌ای ناهنجاری اجتماعی را در پی نبود تولید و اشتغال دانست

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بخشی از مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی به تولید بستگی دارد اظهار داشت: اگر تولید و اشتغال نباشد ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

محسنی‌اژه‌ای ناهنجاری اجتماعی را  در پی نبود تولید و اشتغال دانست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در دیدار با صنعتگران خوزستان با بیان اینکه بخشی از مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی به تولید بستگی دارد، عنوان کرد: اگر تولید و اشتغال نباشد ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
 
وی درباره آمار پرونده‌های کیفری در خوزستان، گفت: درصد بالایی از اولین جرم ما در استان سرقت و دوم مواد مخدر بود، چقدر باید هزینه کنیم تا بتوانیم از این جرم‌ها جلوگیری کنیم، از سرقت و مواد مخدر چه آسیب‌هایی متوجه خانواده‌ها می‌شود و ضربات و ناهنجاری‌های وارد خانواده‌ها می‌شود؟ اینکه امروز می‌گویم بهترین کار ایجاد تولید و اشتغال است به دلیل آثار مثبت آن در جامعه است.
 
رئیس قوه قضائیه علت انتخاب شعارهای سال توسط مقام معظم رهبری در زمینه تولید و رفع موانع آن را اهمیت تولید در زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم دانست و  افزود: تولید یکی از مسائل ضروری کشور است و همه ما در موضوع تولید باید به فهم مشترک برسیم. امروز بهترین کار تولید است باید زمینه تولید و مواد اولیه آن را فراهم کنیم، اگر جایی نیاز به نقدینگی یا امهال در پرداخت و یا تسهیلات دارد باید به آن کمک کنیم.
 
وی تاکید کرد: تولید کننده‌ای که تولید کند اما نتواند بفروشد یا صادر کند قطعا محصول روی دست آن می‌ماند، قطعاً اگر گردش مالی در تولید صورت نگیرد نمی‌توان به تولید ادامه داد.
 
اژه‌ای با اشاره به اینکه گاهی پرونده‌هایی مطرح می‌شود که یا تولیدکننده شاکی یا مشتکی علیه است و یا خواهان و یا خوانده است، یادآور شد: حل مشکلات تولید را ه حلی برای یکی از مشکلات قوه قضاییه است.
 
رئیس قوه قضاییه از همه صنوف و قشرها خواست برای حل مشکلات کارگروهی با هدف حل مسائل تخصصی تشکیل شود چرا که برخی قضات به دلیل حجم کاری یا عدم تخصص در برخی حوزه‌ها در زمان مقرر نمی توانند به مسائل رسیدگی کنند.
 
وی رئیس ستاد تسهیل در استان را شخص استاندار معرفی کرد و افزود: قوه قضاییه در راستای حمایت از تولید کارگروه‌هایی را در این ستاد از جمله کارگروه حمایت از تولید را تشکیل دهد. رئیس ستاد مرکزی معاون اول قوه قضاییه است و دادستان کل کشور دبیر آن است.
 
اژه ای ادامه داد: گاها فعالیت ستادهای استانی حمایت از تولید با ستاد مرکزی موازی کاری می‌شود که در حال بازنگری آن هستیم تا کار ستادها تعارض پیدا نکند.
 
وی  اخذ تسهیلات بانکی را به عنوان یکی از مشکلات تولیدکنندگان برشمرد و اظهار کرد: اقتصاد ما بانک محور است و بارها تولیدکنندگان در بازپرداخت تسهیلات مشکل دارند که باید در این قضایا بازنگری شود.
 
رئیس قوه قضاییه با اشاره به مشکلات پرداخت مالیات در کشور، افزود: برخی افراد مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند برای همین فرار مالیاتی بزرگی داریم در عوض برخی مالیات خود را تا ریال آخر پرداخت می‌کنند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!