شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۰:۰۴
حقوقی و قضایی - کد خبر : 11515
يكشنبه، ۱۷ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

محسنی اژه ای: تلاش خود را صرف اعتماد مردم به دستگاه قضائی کنیم

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست عنوان کرد: بر همین اساس ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود.

محسنی اژه ای: تلاش خود را صرف اعتماد مردم به دستگاه قضائی کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز همزمان با روز حفاظت و اطلاعاتِ دستگاه قضا در مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه حاضر شد. مدیران مرکز، روسای کل و مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان‌ها نیز به صورت ویدئوکنفرانس در این دیدار حضور داشتند.
 
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه ماموریت‌های مرکز حفاظت و اطلاعات مهم، سنگین و اثرگذار است، عنوان کرد: لازم نگاهی ویژه به این مرکز داشته باشیم و مبنای کار طبیب‌گونه، خیرخواهانه، قاطعانه، آگاهانه، عالمانه، به‌هنگام و به‌روز باشد چرا که عدم وجود هریک از این ویژگی ها  موجب عدم تقق هدف صیانت از دستگاه قضایی خواهدشد.
 
وی افزود: همانگونه که مردم از قوه قضاییه نسبت به سایر دستگاه‌ها انتظار بیشتری برای تنزه و رعایت تقوا دارند متقابلا مرکز و دستگاهی که قصد صیانت از قوه قضاییه را دارد باید به مراتب از تنزه و تقوای بیشتری برخوردار باشد.
 
محسنی اژه‌ای به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه مقابله جدی با فساد و تخلفات در درون قوه قضاییه، اشاره داشت و گفت: ضرر ایجاد فساد، رسوب کردن و ماندگار شدن آن در دستگاه عدلیه، تنها متوجه یک فرد یا یک قوه نیست؛ بلکه متوجه نظام و اسلام است.
 
وی با تاکید بر اینکه ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست عنوان کرد: بر همین اساس ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که خدشه‌ای بر اعتماد مردم به دستگاه قضایی وارد نشود.
 
رئیس دستگاه قضاضمن اشاره به اینکه مبارزه با فساد در درون قوه قضاییه را باید جدی بگیرید، گفت: بعد از تذکر و هشدار اولیه اگر فردی از دورن دستگاه قضا فاسد شد نباید بر اساس عواطف و اغماض برخورد کرد و در این موارد اجازه دلسوزی بیجا ندهیم.
 
وی از عملکرد رئیس، مدیران و کارکنان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تقدیر کرد و افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی مسئولیت خود را دلسوزانه، خیرخواهانه، پدرانه، به قصد اصلاح و با رویکرد پیشگیرانه انجام می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه نیز در این دیدار تاکید کرد: این مرکز برای شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها در دستگاه قضایی کشور، سعی دارد که با پیش‌بینی و پیشگیری به‌هنگام و اقدام بجا، وظیفه خود را در تمام عرصه‌ها بدرستی انجام دهد.
 
وی در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه و اقدامات تاثیرگذار این مرکز در زمینه‌ مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت دستگاه قضایی ارایه کرد و گفت: اقدامات این مرکز در حال حاضر بیش از گذشته از طریق هوشمندسازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین انجام می‌شود.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!