سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۶:۲۰
رفاه و تعاون - کد خبر : 10278
دوشنبه، ۲۴ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

محرومیت زائران خارجی ، از انجام مناسک حج تمتع

سرپرست حجاج ایرانی از محدودیت اعمال شده برای حضور زائران خارجی در حج ۱۴۰۰ انتقاد کرد و گفت: عربستان بدون نظرخواهی از کشورهای اسلامی و بدون پاسخ به درخواست این کشورها، امسال نیز همچون سال گذشته حج را به زائران کشورش و یا افراد مقیم این کشور محدود کرد.

محرومیت زائران خارجی ، از انجام مناسک حج تمتع
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته حج اظهار داشت: حج در اسلام، اهمیت و ارزش بسیار والایی دارد و همین بس که حج در فروع دین اسلام قرار گرفته است. بنابراین ضرورت دارد با معرفی درست و دقیق این فریضه بزرگ، مردم بیشتر با معارف و اسرار آن آشنا شوند.
 
وی با اشاره به تصمیم عربستان در مورد حج تمتع سال جاری تصریح کرد: متاسفانه امسال هم زائران بیت‌الله الحرام خارجی از انجام مناسک حج تمتع محروم شدند و عربستان اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم را با ظرفیت محدود تنها با حضور ۶۰ هزار زائر برگزار می‌کند.
 
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه معاون وزیر حج عربستان در تماس تلفنی با رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان اعلام کرد شماری از زائران کشورهای خارجی که مقیم عربستان هستند، می‌توانند در مراسم حج شرکت کنند و حضور زائران خارج عربستان برای هیچ کشوری امکان پذیر نیست، یادآور شد: عربستان همچون سال گذشته در خصوص اعلام حج و شیوه برگزاری آن بسیار تعلل کرد، در حالی که می‌توانست به صورت محدود زائران را از کشورهای خارجی بپذیرد.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای اعزام زائران به حج امسال تمامی تمهیدات لازم را پیش بینی و یا انجام داده بود، افزود: عربستان بدون نظرخواهی از کشورهای اسلامی و بدون پاسخ به درخواست این کشورها، امسال نیز همچون سال گذشته حج را به زائران کشورش و یا افراد مقیم این کشور محدود کرد و از آنجا که هیچ ایرانی در عربستان زندگی نمی‌کند و سفارت ما در این کشور تعطیل است حج امسال بدون حضور حجاج ایرانی برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام نواب یکی از آثار برگزاری حج را حل مشکلات جهان اسلام عنوان کرد و در عین حال گفت: اگر حج، واقعاً حج ابراهیمی باشد در این صورت می‌تواند مشکلات امت اسلامی را برطرف کند.
 
وی در پایان به نامگذاری روزهای هفته حج اشاره داشت و گفت: «حج، خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» به عنوان شعار حج امسال انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: روز اول ذی القعده همزمان با روز اول هفته حج به نام «حج، مقام و منزلت زن»، روز دوم به نام «حج، خودسازی و معنویت» روز سوم به نام «حج، بهداشت و سلامت»، روز چهارم به نام «حج، مقاومت اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی»، روز پنجم به نام «حج، برائت از مشرکین و استکبار جهانی» روز ششم به نام «حج، ولایت و رهبری» و روز پایانی به نام «حج انسجام و اقتدار اسلامی» نامگذاری شده است.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!