چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۰:۳۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 14501
جمعه، ۲۶ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

محافظه کاران بریتانیا در انتخابات میان دوره ای شروپ‌شر شمالی از دموکرات های لیبرال شکست خوردند

انتخابات میان‌دوره‌ای شروپ‌شر شمالی با استعفای اوون پترسون، نماینده سابق حزب محافظه‌کار، که در حال لابی غیرقانونی برای دو شرکت به‌عنوان مشاور حقوقی دستگیر شد، آغاز شد. پترسون از سال 1997 کرسی شروپ‌شر شمالی را در اختیار داشت.

محافظه کاران بریتانیا در انتخابات میان دوره ای شروپ‌شر شمالی از دموکرات های لیبرال شکست خوردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، حزب محافظه‌کار بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در انتخابات میان‌دوره‌ای شروپ‌شر شمالی به لیبرال دموکرات‌ها شکست خورد. شروپ‌شر شمالی از سال 1906 در هر رقابت انتخاباتی حزب محافظه کار را انتخاب کرده بود.

به نقل از اسپوتنیک، هلن مورگان، نامزد حزب لیبرال دموکرات، با اکثریت نزدیک به 6000 رای، از 17957 رای، کرسی شروپ‌شر شمالی را به دست آورد. 

مورگان در سخنرانی پیروزی خود گفت: «امشب، مردم شروپ‌شر شمالی به نمایندگی از مردم بریتانیا صحبت کردند. آنها با صدای بلند و واضح گفتند، بوریس جانسون، مهمانی تمام شد.»

مورگان همچنین از مردم شروپ‌شر شمالی "نه فقط به خاطر ایمان خود به من برای انتخاب شدن در پارلمان" بلکه به خاطر "کار سخت و فداکاری‌هایی که طی دو سال گذشته برای عبور جوامع ما از این همه‌گیری وحشتناک انجام داده‌اید" تشکر کرد.

اد دیوی ، رهبر حزب لیبرال دموکرات، پیروزی مورگان در انتخابات میان‌دوره‌ای را به‌عنوان «لحظه‌ای تاریخی» ستایش کرده است.

او به اسکای نیوز گفت: «این یک لحظه تاریخی برای لیبرال دموکرات ها است. من فکر می کنم که لیبرال دموکرات ها اکنون در حال تغییر هستند.»

در سال 2019، محافظه کاران اکثریت 22949 را در اختیار داشتند: امروز نیل شاستری هرست، کاندیدای محافظه کار با 12032 رای پیشتاز شد و بن وود از حزب کارگر با 3686 رای سوم شد.

انتخابات میان‌دوره‌ای در 16 دسامبر با استعفای اوون پترسون، نماینده محافظه‌کار، که از سال 1997 کرسی شروپ‌شر شمالی را در اختیار داشت، آغاز شد.

در نوامبر، کمیته استانداردهای پارلمانی مجلس گزارشی را در مورد تحقیق درباره اوون پترسون، وزیر امور خارجه سابق ایرلند شمالی (2010-2012) و وزیر محیط زیست (2012-2014) نماینده محافظه کار، وزیر امور خارجه سابق ایرلند شمالی، تصویب کرد. تحقیقات نشان داد که او با لابی کردن مکرر منافع دو شرکت خصوصی که در آن ها به عنوان مشاور کار می کرد، قوانین رفتاری تعیین شده برای قانونگذاران را زیر پا گذاشته است.

این رسوایی پس از اینکه بوریس جانسون به نمایندگان حزب محافظه کار دستور داد تا از اصلاحیه بحث برانگیز که قوانین ضد اهانت مجلس را نقض می کرد، به منظور محافظت از پترسون در برابر ادعاهای لابی گری، حمایت کنند، به یک رسوایی بزرگتر بدل شد که واکنش‌های شدید درون حزبی و ادعاها درباره حیله‌گری محافظه‌کاران را به همراه داشت.

کمیسیون استاندارد، تعلیق پترسون از پارلمان را به مدت 30 روز به دلیل نقض "فاحش" قوانین لابیگری توصیه کردند. اندکی پس از آن، این نماینده مجلس از سمت خود کناره گیری کرد و گفت که "یک کارمند دولتی باقی خواهد ماند؛ اما خارج از دنیای بی رحمانه سیاست".

انتخابات میان‌دوره‌ای نیز چند روز پس از آن برگزار شد که بوریس جانسون از بزرگترین شورش در دوران نخست‌وزیری خود رنج می برد، زمانی که 100 نماینده محافظه‌کار، خلاف پیشنهادات دولت برای تشدید محدودیت‌های کرونا در انگلیس، رای دادند.

این شورش به دنبال مجموعه‌ای از رسوایی‌ها، شامل مهمانی‌های کریسمس «ناقض محدودیت های کرونا» توسط جانسون در دسامبر گذشته، تامین مالی بازسازی آپارتمان شماره 10 توسط جانسون و خروج اوون پترسون، رخ داد.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!