پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۱:۱۰
دوشنبه، ۰۳ بهمن، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

متاورس اصلی ترین محور حوزه فناوری در سال 2023

متاورس یکی از موضوعاتی است که در اوایل سال 2023 بیشترین مخاطب را داشته است. بنابراین کاملا واضح است که تمام توجهات را نسبت به خود معطوف کند.

متاورس اصلی ترین محور حوزه فناوری در سال 2023

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، متاورس برای برخی تبدیل به یک پله و برای برخی دیگر تبدیل به یک معضل شده است ، اما این فناوری حوزه وب3 شاید مهم ترین موضوع سال 2023 در محافل تکنولوژی باشد ، البته باید این را درنظر گرفت که خود هوش مصنوعی نیز قرار است سالی پر بار داشته باشد و بسیاری از شرکت های معروف جهان مثل الفابت و مایکروسافت به شدت به دنبال خدمت رسانی از طریق آن به کاربران خود هستند.

اما هوش مصنوعی در دنیای وب3 ، درواقع بخشی از ان است و قرار است کمک های زیادی به متاورس کند ، این موضوع حالا تبدیل به یک فرصت برای بعضی از کشور ها و دولت ها شده و بری برخی دیگر تبدیل به یک معضل شده است.

متاورس در حال پیشرفت است و هر روز تعداد بیشتری از مردم جهان را درگیر خود می کند ، این دنیای غیر واقعی و غیر متمرکز حالا می تواند از جهات مختلفی می تواند جنبه سرگرمی داشته باشد ولی بیشتر جنبه اقتصادی آن در حال حاضر مطرح است.

رمز ارزهای دیجیتال حرف اول را در این دنیای غیر واقعی می زنند و برای خرید و فروش زمین و ملک گرفته تا موارد دیگر ، شما به توکن های رمز ارز های دیجیتال احتیاج دارید ، تا به حال بسیاری از شرکت های بزرگ در حوزه های مختلف ، روی خوش نشان داده اند .

 از قرار معلوم بناست که سال 2023 در زمینه متاورس شاهد پیشرت های بنیادینی باشیم ، چرا که قرار است از هوش مصنوعی در دنیای وب 2 رونمایی شود و به کاربران امکان این را بدهد که از شرایط مختلف در اپلیکیشن های درون گوشی خود استفاده های دیگری نیز داشته باشند.

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس اعلام کرد که طراحی آینده اینترنت نوید تغییر بسیاری از صنایع را می دهد.  WEF تصمیم گرفت پروژه متاورس خود را به نام دهکده همکاری جهانی راه اندازی کند و هدف آن تبدیل شدن به مرکزی است که در آن سازمان‌ها می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

هند با جددیت تمام در پی ورود به دنیای متاورس، web3 و NFT است. طبق آخرین گزارشات، کشور هند در پی تقویت نیروی انسانی خود جهت فعالیت گسترده در فضای متاورس، web3 و NFT می باشد. لازم به ذکر است که طی چند سال اخیر، کشور هند قدم های جدیدی را برای تقویت فضای تکنولوژیک خود برداشته است.

مجمع جهانی اقتصاد یک نمونه اولیه از متاورس را به نام دهکده همکاری جهانی راه اندازی کرده است، فضایی هدفمند که در آن سازمان ها می توانند با هم همکاری کنند و در مورد فوری ترین مشکلات جهان صحبت کنند.

توکن‌های متاورس به دنبال اخبار متعددی که اخیراً پیرامون web3 و متاورس منتشر شد، از جمله انتشار یک هدست واقعیت ترکیبی توسط اپل، به موضوع داغی تبدیل شده است. 

در نتیجه، توکن‌های مختلف پروژه‌های متاورس محبوب در هفته گذشته با رشد قیمت مواجه شده‌اند. توکن‌های MANA Decentraland با رشد بیش از 81% و معامله بالای 0.72 دلار، پیشتاز این بسته هستند.

‏SAND همچنین شاهد بازدهی 41.8% بوده، Axs ‏23% رشد کرد و IMX ‏30.5% افزایش یافت. ‏Flow نیز 33% رشد کرده است. همچنین، NFT های آن یک جهش بزرگ 77 درصدی داشته اند. بر اساس برخی گزارش ها، زمزمه های پیرامون این صنعت با ورود بازیگران اصلی در سال جدید در حال افزایش است.

طبق گزارش Coinwire، به تازگی برخی از کمپانی های فعال در فضای وب ۲، در حال ورود به فضای وب ۳ و تغییر زمینه فعالیت خود هستند.

مطابق این گزارش فضای NFT ها، گیم های درآمدی و متاورس برای برخی از کمپانی های فضای وب ۲ بسیار جذاب بوده و ازین رو این کمپانی ها در حال تغییر ماهیت فضای کاری خود هستند.با توجه به این اتفاق، Coinwire سال ۲۰۲۳ را سالی انفجاری برای پروژه های وب ۳ پیش بینی کرده است.

بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت و از یکی شناخته‌شده‌ترین چهره‌های حوزه فناوری، به‌تازگی در پرسش‌وپاسخی در شبکه اجتماعی ردیت، در پاسخ به این سؤال که آیا اکنون فناوری جدیدی وجود دارد که بتوان آن را از نظر پتانسیل پیشرفت با شرایط اینترنت در سال ۲۰۰۰ میلادی مقایسه کرد یا خیر، گفته است: «هوش مصنوعی یکی از این فناوری‌های برجسته است. تصور نمی‌کنم وب ۳ آن‌قدرها بزرگ یا متاورس به‌‌تنهایی انقلابی باشد، اما هوش مصنوعی کاملاً انقلابی است.» گفتنی است گیتس دلیلی برای انقلابی‌ندانستن فناوری وب ۳ ارائه نکرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!