چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۶:۲۸
چهارشنبه، ۱۷ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

متا فعالیت های مرتبط با ارتش میانمار را در پلتفرم های خود ممنوع می کند

شرکت متا که قبلاً فیسبوک نامیده می‌شد، روز چهارشنبه اعلام کرد که با گسترش محدودیت‌های قبلی خود برای امنیت کشور، حضور تمامی مشاغل تحت کنترل ارتش میانمار را در پلتفرم‌های خود ممنوع می‌کند.

متا فعالیت های مرتبط با ارتش میانمار را در پلتفرم های خود ممنوع می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این غول فناوری ایالات متحده قبلاً در ماه فوریه اعلام کرده بود که همه نهادهای مرتبط با ارتش میانمار را از تبلیغات در پلتفرم های خود منع می کند.

به نقل از رویترز، رافائل فرانکل، مدیر سیاست عمومی اقیانوس آرام متا برای کشورهای آسیا و اقیانوسیه، گفت: «این اقدام بر اساس مستندات گسترده جامعه بین‌المللی و جامعه مدنی درباره نقش مستقیم این مشاغل در تأمین مالی این ارتش است.»

ارتش میانمار در ماه فوریه، دولت منتخب دموکراتیک آنگ سان سوچی را در یک کودتا سرنگون کرد و اعتراضات گسترده ای را در پی داشت.

سخنگوی حکومت نظامی میانمار، به تماس‌هایی که خواستار اظهار نظر بودند، پاسخ نداد.

فرانکل گفت متا این شرکت ها را بر اساس گزارش سال 2019 سازمان ملل در میانمار، تحقیقات گروه های فعال عدالت برای میانمار و کمپین برمه بریتانیا و همچنین مشاوره با جامعه مدنی، شناسایی می کند.

او به رویترز گفت که قبلاً بیش از 100 حساب کاربری، صفحه و گروه مرتبط با مشاغل تحت کنترل ارتش را حذف کرده است.

فیسبوک نقش بزرگی را در میانمار به عنوان شبکه اینترنتی غالب بازی می کند و همچنان توسط معترضان علیه حکومت نظامی و سربازان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

فیسبوک پس از اینکه تحت انتقاد شدید بین المللی به دلیل عدم کنترل کمپین های نفرت آنلاین قرار گرفت، فعالیت های ارتش میانمار را ممنوع و از زمان کودتا اقداماتی را برای محافظت از کاربران میانماری ارائه کرد.

این پلتفرم همچنین با شکایت 150 میلیارد دلاری پناهندگان روهینگیا به دلیل عدم اقدام علیه سخنان تنفرآمیز علیه اقلیت مسلمان روهینگیا که به خشونت کمک کرده است، مواجه است.

در سال 2018، بازرسان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کردند که فیسبوک اجازه استفاده از این پلتفرم را توسط ناسیونالیست های بودایی تندرو و اعضای نظامی برای حمایت از یک کمپین خشونت علیه روهینگیا، که 700000 نفر از آن ها در پی سرکوب ارتش در سال 2017 فرار کردند، را داده است.

فرانکل از اظهار نظر در مورد این شکایت خودداری کرد، اما گفت: «ما از جنایات مرتکب شده علیه مردم روهینگیا در میانمار وحشت زده ایم. ما یک تیم اختصاصی از سخنرانان برمه ای ایجاد، ارتش میانمار را تحریم، شبکه هایی را که بحث های عمومی را دستکاری می کردند مختل کردیم و اقدامات لازم را در مورد اطلاعات نادرست مضر، برای کمک به حفظ امنیت مردم انجام دادیم.» 

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!