پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۶:۰۱
خاورمیانه - کد خبر : 16731
يكشنبه، ۲۹ آبان، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

مانعی بر سر راه ائتلاف رژیم صهیونیستی؛ راست افراطی خواستار پست نظامی شد

تلاش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر منتخب اسرائیل برای تشکیل سریع دولت، روز یکشنبه با شکست مواجه شد، زیرا یک شریک بالقوه ائتلاف راست افراطی خواستار نقش وزیر جنگ در کابینه شد.

مانعی بر سر راه ائتلاف رژیم صهیونیستی؛ راست افراطی خواستار پست نظامی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پیروزی آشکار جناح راست در رای گیری اول نوامبر، که به نزدیک به چهار سال بن بست سیاسی رژیم پایان داد، انتظارات را در حزب محافظه کار لیکود به رهبری نتانیاهو برای ائتلاف سریع با احزاب مذهبی-ملی گرای همفکر افزایش داد.

اما شکاف هایی بین لیکود و حزب قدرتمند صهیونیسم مذهبی که رهبران شهرک نشین تندرو آن مخالف دولت فلسطین هستند و خواهان الحاق کرانه باختری اشغالی هستند پدید آمده است؛ دیدگاه هایی در مخالفت مستقیم با دولت های متوالی ایالات متحده.

قانونگذاران مذهبی صهیونیسم میخواهند که رهبر حزبشان، بتزلل اسموتریچ، وزیر دفاع شود تا بر سیاست در کرانه باختری تأثیر بگذارد، که بیش از نیمی از آن تحت کنترل کامل نظامی اسرائیل است و فلسطینی ها خواهان ایجاد یک کشور در آنجا هستند. این درحالیست که لیکود می خواهد این پست کلیدی را برای خود حفظ کند.

میکی زوهار، قانونگذار لیکود، به رادیو کان گفت: "هنوز سوء تفاهم ها و اختلاف نظرهایی در مورد اسموتریچ وجود دارد. امیدوارم این موضوع به زودی حل شود."

اوریت استروک، یکی از قانونگذاران صهیونیسم مذهبی، گفت که حزب او حاضر است پست اقتصادی را بپذیرد، اما حاضر نیست چیزی را که به آن اجازه "نفوذ واقعی" بر توسعه شهرک سازی در کرانه باختری را ندهد، بپذیرد.

استروک به کان گفت: «او (نتانیاهو) با ما به‌عنوان شریک رفتار نمی‌کند، بلکه به‌عنوان توشه‌های اضافی رفتار می‌کند.»

حتی دادن نقش اقتصادی به حزب مذهبی نیز برای نتانیاهو که قبل از انتخابات گفته بود که لیکود سه نقش بزرگ نظامی، اقتصادی و امور خارجی را حفظ خواهد کرد، مشکلاتی ایجاد می‌کند.

اکثر کشورها شهرک‌سازی‌ها را غیرقانونی می‌دانند، دیدگاهی که اسرائیل با آن اختلاف دارد، و فلسطینی‌ها می‌گویند که گسترش شهرک‌ها آنها را از یک کشور قابل دوام محروم می‌کند.

صهیونیسم مذهبی به هر منصبی که برسد، به نظر می‌رسد دولت آینده راست‌گراترین دولت در تاریخ اسرائیل باشد و نتانیاهو را مجبور به ایجاد تعادل دیپلماتیک بین ائتلاف خود و متحدان غربی کند.

 

منبع: رویترز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!