شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۵۲
بین الملل - کد خبر : 8625
شنبه، ۲۱ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

مانع تراشی سعودی ها در مسیر تشکیل دولت جدید لبنان

منابع آگاه در لبنان ضمن «پیچیده» توصیف کردن تشکیل دولت جدید این کشور، گفتند، عربستان سعودی مانع تشکیل دولت است زیرا با نخست‌وزیری سعد الحریری مخالفت دارد.

مانع تراشی سعودی ها در مسیر  تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،منابع آگاه در لبنان به روزنامه «البناء» گفتند، بحران دولت و تشکیل کابینه پیچیده شده است و عامل اصلی مشکل نیز خارجی است.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع خود افزود: مشكل اصلی، مخالفت عربستان سعودی با نخست‌وزیری سعد الحریری است. لذا سعد الحریری ترديد دارد که تشکیل دولت جدید را اعلام کند مبادا با انفجار چند بحران روبه‌رو و شخص او مسئول آن اعلام شود.

به نوشته البناء، در خصوص سعد الحریری ترجیح می‌دهد شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای مهیاتر شود و او همچنين به نتیجه مذاکرات آمریکایی-غربی با ایران در خصوص پرونده هسته‌ای انيدوار است تا بلکه این امر تنش آمریکایی-سعودی با ایران را کاهش دهد و لبنان از نتایج مثبت آن بهره‌مند گردد.

در همین راستا «غسان عطاالله» از وزرای اسبق لبنانی به روزنامه البناء گفت، سعد الحریری منتظر  اشاره اى از خارج از کشور است که این اشارات مرتبط با برخی مشکلات در منطقه است

عطاالله با انتقاد از درنگ سعد الحریری در تشکیل کابینه جدید گفت، چه کسی به دلیل هدر دادن این همه وقت، بازخواست می‌کند. آیا درست است که لبنان گروگان تمایلات او باشد؟

لبنان از تابستان قبل که بندر بیروت شاهد انفجاری بزرگ و ویرانگر بود، بی دولت و از طریق دولت پیشبرد امور «حساب دیاب» اداره می‌شود. دولت دیاب پس از این انفجار و افزایش فشارها، استعفا کرد و احزاب پارلمان لبنان نيز تاكنون برای تشکیل دولت جدید به توافق نرسیده‌اند.

پس از حادثه انفجار بندر بیروت، سعد الحریری رئیس حزب «تیار المستقبل» و نخست‌وزیر سابق،به عنوان مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب شد؛ با این حال، او تا به امروز موفق نشده است کابینه خود را نهایی و نام خود را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور تثبیت کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!