جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۰۵
حقوقی و قضایی - کد خبر : 15381
جمعه، ۰۸ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

ماموریت رئیس کل دادگستری خراسان رضوی برای سرکشی از واحدهای قضایی

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی و سایر مدیران قضایی این استان از سوی رئیس قوه قضاییه مامور شدند تا طبق یک برنامه زمانبندی‌شده به کلیه واحدهای قضایی این استان سرکشی کنند.

ماموریت رئیس کل دادگستری خراسان رضوی برای سرکشی از واحدهای قضایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دومین روز از سفر استانی خود به خراسان رضوی، در جلسه شورای قضائی این استان گفت: حضور مسئولان قضائی در میان مردم و مشاهده و بررسی مشکلات آنان از نزدیک، هم برای تشکیلات قضائی و خود آن مسئول و هم برای مردم بسیار مفید است.

وی در این راستا از رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی خواست که او و سایر مدیران قضائی این استان، طبق یک برنامه زمانبندی‌شده از تمامی واحدهای قضائی این استان سرکشی کرده و گزارشات مربوط به این بازدیدها و مشکلات و محسنات آن‌ها را به مرکز منتقل کنند.

رئیس قوه قضائیه به بازدید خود از زندان مرکزی مشهد اشاره داشت و از قضات و سایر مسئولان قضائی استان خراسان رضوی خواست که از نزدیک وضعیت زندان‌ها را مشاهده کنند و به گفت‌وگو با زندانیان و استماع مشکلات آنان بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای درباره تسریع در پاسخ به استعلامات قاضی ناظر زندان تذکر داد و افزود: علاوه بر ضرورت تقویت کمیت قضات ناظر زندان که باید در دستور کار قرار گیرد، لازم است فرآیندی ترتیب داده شود که به نامه‌ها و درخواست‌های آنان نیز با فوریت و سرعت پاسخ داده شود؛ نباید شرایط به نحوی باشد که نامه و درخواست قاضی ناظر زندان، مدت‌ها بدون پاسخ بماند و پاسخی از سوی اجرای احکام واصل نشود.

وی همچنین از مسئولان و مقامات اجرایی خراسان رضوی خواست که وضعیت حداقل ۳ مرکز قضائی این استان را از نزدیک مشاهده کنند تا به فرآیند کار و بعضاً مشکلاتی که در خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد واقف شوند.

رئیس عدلیه به رئیس کل دادگستری خراسان رضوی مأموریت داد که ترتیبی را اتخاذ دهد تا مسئولان استان به صورت متواتر در طول سال از زندان‌ها و مراکز پزشکی قانونی خراسان رضوی سرکشی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه از معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی قوه قضائیه، خواست تا در فواصل زمانی مشخص گزارش اجرای مصوبات سفر هیئت قضائی به خراسان رضوی را اعلام کند.

وی از اقدامات مبتکرانه، خلاقانه و نوآورانه‌ای که در راستای بهبود ارائه خدمات به مردم از سوی دادگستری خراسان رضوی و سایر واحدهای قضائی این استان از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم به اجرا درآمده است، قدردانی کرد و گفت: باید تلاش شود تا آنجا که ممکن است در حوزه‌های مربوط به پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی، از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود چرا که اگر در انجام امور از ظرفیت‌های مردمی غفلت کنیم، کارها با تأخیر و هزینه بیشتری انجام می‌شوند.

رئیس قوه قضائیه ضمن قدردانی از عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در زمینه اجرای طرح ساماندهی و تحول در ارجاع شکواییه، عنوان کرد: نباید شرایط به نحوی باشد که چند ماه بعد از ارجاع گزارش ضابط به شعبه بازپرسی، مشخص شود که پرونده مزبور کیفری نبوده و ماهیت حقوقی داشته است؛ این قبیل ناهماهنگی‌ها موجب ایجاد نارضایتی در مردم می‌شود.

محمد صاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، گزارش ارزیابی عملکرد دادگستری خراسان رضوی را ارایه و با اشاره به برخی اقدامات مبتکرانه این دادگستری گفت: اجرای طرح ساماندهی و تحول در ارجاع شکواییه در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و همچنین انجام اقدامات مناسب در حوزه اقدامات مبارزه با مواد مخدر، از جمله اقدامات خلاقانه و قابل تحسین دادگستری خراسان رضوی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور نیز به ارائه گزارشی از سفر روز گذشته خود به نیشابور و وضعیت زندان، پزشکی قانونی و دادگستری و دادسرای این شهر پرداخت.

سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضائیه نیز در این جلسه گزارش سفر روز گذشته خود به شهرستان تربت جام و بخش نصرآباد را ارائه داد.

حجت الاسلام صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف نیز ضمن ارائه گزارشی از حضور خود در قوچان و مشاهده وضعیت واحدهای قضائی این شهرستان، از نقش قابل توجه شعب حل اختلاف مستقر در دادسرای مشهد در زمینه کاهش پرونده‌های قضائی این دادسرا خبر داد.

حجت‌الاسلام رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه نیز در این جلسه گزارش سفر روز گذشته خود به شهرستان تربت حیدریه و حجت‌الاسلام قدرتی معاون حقوقی قوه قضائیه نیز با اشاره به سفر خود به سبزوار، به ارائه گزارشی در خصوص مشکلات زمین‌خواری در این شهرستان پرداختند.

جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز به حضور خود در شهرستان کاشمر اشاره داشت و از قدردانی مردم این شهرستان از اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان رضوی که موجب احیا تعداد قابل توجهی از کارخانه‌های این شهرستان شده است خبر داد.

مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز از بازدیدهای روز گذشته خود از مراکز پزشکی قانونی مشهد، سبزوار و نیشابور گزارش داد و بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز از صدور اسناد کاداستری برای بیش از ۹۵ درصد عرصه‌های ملی استان خراسان رضوی خبر داد.

خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه با اشاره به بازدید چهار ساعته روز گذشته خود از معادن سنگ آهن سنگان در شهرستان خواف، گزارشی ارائه کرد. همچنین محمدی رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این جلسه ضمن قدردانی از بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان مرکزی مشهد، به ارایه گزارش از بازدید روز گذشته خود از زندان‌های سبزوار و نیشابور پرداخت.

شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی قوه قضائیه نیز در این جلسه از وضعیت پروژه‌های عمرانی و نیازمندی‌های واحدهای قضائی استان خراسان رضوی گزارش داد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!