پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۵:۴۲
کرونا - کد خبر : 9966
پنجشنبه، ۱۳ خرداد، ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

ماجرای مغناطیسی شدن بدن و واکسن کرونا

در روزهای اخیر در فضای مجازی مواردی مانند مغناطیسی شدن بدن پس از تزریق واکسن کرونا منتشر شده است که به هیچ عنوان مبنای علمی نداشته و ارتباطی به تزریق واکسن کرونا ندارد .

ماجرای مغناطیسی شدن بدن و واکسن کرونا

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،  در روزهای اخیر در فضای مجازی مواردی مانند مغناطیسی شدن بدن پس از تزریق واکسن کرونا منتشر شده است ، به هیچ عنوان مبنای علمی نداشته و ارتباطی به تزریق واکسن کرونا ندارد .

عاطفه عابدینی درباره مباحث مطرح شده در فضای مجازی در زمینه مغناطیسی شدن بدن پس از تزریق واکسن کرونا اظهار داشت: روز گذشته در این زمینه گفته شد که باید فرصت بدهید تا جواب علمی و قانع کننده ارائه شود که طبق تحقیقات صورت گرفته، شواهدی مبنی بر اینکه واکسن کرونا (هر برند واکسن) باعث ایجاد این خاصیت در انسان‌ها می‌شود، وجود ندارد. مردم عزیز به هیچ وجه نگران این شایعات نباشند و خبرها را فقط از منابع معتبر و سایت وزارت بهداشت دنبال کنند و به مطالب غیرعلمی منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند.

وی ادامه داد: چسبیدن فلزات به بدن در برخی افراد ممکن است رخ بدهد و در بسیاری افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند نیز مشاهده شده است. بنابراین به هیچ وجه نمی‌توان چنین چیزی را به تزریق واکسن کرونا نسبت داد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: مواردی مانند چربی پوست یا رطوبت یا تکیه گاه بودن قسمتی از بدن در این زمینه ممکن است موثر باشد و نباید این مباحث را به موضوع مهم واکسیناسیون کرونا نسبت داد.

عابدینی گفت: جهان بیش از یک سال و چهار ماه است که با بیماری کووید ۱۹ مبارزه می‌کند و در این مسیر سخت، فرآیند واکسیناسیون در کشور ما نیز آغاز شده و ادامه پیدا کرده است. برخی افراد غیرعلمی با مقاصد نامعلوم و بهره گیری از مباحث نادرست، در همه این بازه زمانی حساس، موارد غیرعلمی را مطرح کرده‌اند که مورد تایید نبوده و مورد اخیر نیز یکی از همین موارد محسوب می‌شود که ارتباطی به واکسن کرونا ندارد.

وزارت بهداشت روز گذشته چهارشنبه اعلام کرد: تاکنون سه میلیون و ۹۱۲ هزار و ۸۷۹ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۵۳۰ هزار و ۱۱۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند.  مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به چهار میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۹۶ دوز رسید.

کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروس‌ها و عضو خانواده ی ویروسی کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه گیری  در انسان شیوع پیدا کرد. این کروناویروس پس از مدت کوتاهی تمام جهان را درگیر کرد.

با توجه به نوع کروناویروس، علائم می‌تواند از نشانه‌های سرماخوردگی عادی مثل از کار افتادن بویایی و چشایی تا تب، سرفه، تنگی نفس استشمام بوی تعفن در بینی و مشکلات حاد تنفسی باشد. همچنین بیمار ممکن است سرفه‌های چند روزه ظاهراً بدون دلیل نیز داشته باشد. کروناویروس مرس، برخلاف سارس، نه تنها دستگاه تنفس بلکه ارگان‌های حیاتی دیگر بدن مثل کلیه و کبد را نیز درگیر می‌کند. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شده‌است.

تلاش‌های بسیاری برای تولید واکسن برای پیشگیری از بیماری‌های ناشی از کروناویروس‌ها انجام شده‌است در حال حاضر چند شرکت از کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، چین و روسیه انواعی از واکسن کووید-۱۹ را ساخته و به صورت اضطراری در حال تزریق هستند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!