سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۲۳:۴۴
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17629
چهارشنبه، ۲۰ ارديبهشت، ۱۴۰۲ - ۵:۰۰

ماجرای خروج آمریکا از افغانستان در کنگره بالا گرفت

رئیس جمهوری خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا، بلینکن، وزیر امور خارجه را تهدید کرد که اگر به احضاریه ای درباره تحقیقات درخصوص خروج از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ عمل نکند، به "اهانت به کنگره" متهم خواهد شد.

ماجرای خروج آمریکا از افغانستان در کنگره بالا گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  به نقل از رویترز،   مایکل مک کال،  رئیس جمهوری خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه گفته است: اطلاعاتی که در تلگراف ارسالی از "کانال  مخالف" در ژوئیه ۲۰۲۱ آمده و پاسخ وزارتخانه به این تلگراف از نظر این کمیته ناکافی است.

 

کمیته در ماه مارس درخواستی را برای جستجوی اطلاعات صادر کرد. «کانال مخالف» به مقامات وزارت خارجه اجازه می دهد تا مستقیماً با مقامات ارشد ارتباط برقرار کنند.

 

مقاله ای از وال استریت ژورنال در اوت ۲۰۲۱ می گوید که این تلگراف به مقامات ارشد در مورد سقوط احتمالی کابل بلافاصله پس از خروج نیروهای آمریکایی هشدار داده است. وزارت امور خارجه گفته است که برخی از اطلاعات را فقط می توان با مقامات ارشد به اشتراک گذاشت تا از هویت افرادی که از کانال مخالف استفاده می کنند محافظت شود.

 

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت: «مایه تاسف است که پس از ارائه یک جلسه توجیهی طبقه بندی شده و ارائه خلاصه کتبی از محتوای تلگراف کانال مخالف و همچنین پاسخ وزارتخانه، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به پیگیری این موضوع ادامه می دهد.»

 

پاتل گفت: «دیدگاه ما این است که مواد و توضیحاتی که ارائه کرده‌ایم به اندازه کافی در مورد درخواست‌های نظارت قانونی کمیته مطابقت داشته است.

 

مک کال تحقیقاتی را در مورد خروج از افغانستان آغاز کرده است. جمهوری خواهان - و برخی از دموکرات ها - می گویند که هرگز گزارش کاملی از عملیات هرج و مرج که در آن ۱۳ نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل کشته شدند، صورت نگرفته است.

 

در این نامه آمده است که وزارتخانه باید حداکثر تا ۱۱ مه در ساعت ۶ بعد از ظهر EDT (۲۲۰۰ GMT) اسناد را ارائه کند یا مبنای قانونی برای خودداری بدهد.

 

در این نامه آمده است: «همانطور که در بالا ذکر شد، اگر وزارتخانه به تعهدات قانونی خود عمل نکند، کمیته آماده است تا اقدامات لازم را برای اجرای احضاریه خود، از جمله بازداشت شما به دلیل تحقیر کنگره و یا شروع یک روند اقدام مدنی انجام دهد»

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!