شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۱۸
ورزشی - کد خبر : 4869
جمعه، ۳ مرداد، ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

لیگ برتر فوتبال؛ از عقب افتادن قهرمانی پرسپولیس تا گل 40 متری به استقلال

شاگردان نکونام با برد خود قهرمانی پرسپولیس را حداقل برای 24 ساعت به تاخیر انداختند

لیگ برتر فوتبال؛ از عقب افتادن قهرمانی پرسپولیس تا گل 40 متری به استقلال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، هفته بیست و ششم رقابت های فوتبال لیگ برتر ایران جام خلیج فارس شب گذشته آغاز شد. در دیدارهای مهم تیم استقلال مقابل میهمان خود متوقف شد، سپاهان از سد نفت آبادان گذشت و جدال تراکتور با شهرخودرو با نتیجه مساوی به اتمام رسید.
 
جدال مربیان استقلالی برنده نداشت

تیم استقلال که در هفته گذشته نخستین برد خود در لیگ پس از کرونا را تجربه کرد مقابل نساجی با انگیزه قرار گرفت، در نیمه نخست این مسابقه استقلال صاحب توپ و میدان بود و نساجی دل به ضدحملات بسته بود. در این نیمه استقلال دوبار توسط "قایدی" و "میلیچ" فرصت گلزنی به دست آورد که واکنش های "علیرضا حقیقی" مانع از باز شدن دروازه نساجی شد، در دقیقه 39 اما سرنگون شدن قایدی در محوطه جریمه نساجی با اعلام ضربه پنالتی به سود استقلال همراه شد. 
 
 
شیخ دیاباته که در دیدار هفته گذشته مقابل صنعت نفت هم گلزنی کرده بود ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد، اما برتری استقلال دوام چندانی نداشت و لحظاتی بعد ضربه استثنائی "میری" از فاصله 40 متری گل تساوی را برای نساجی به ارمغان آورد. در نیمه دوم بازی هیجان بیشتری پیدا کرد و هردو تیم موقعیت های خوبی برای گلزنی پیدا کردند، نساجی در دقیقه 61 به گل دوم هم رسید اما کمک داور آفساید اعلام کرد. در نهایت این دیدار با تقسیم امتیازات پایان یافت تا استقلال با 42 امتیاز در رده پنجم باقی بماند و کار سختی برای کسب سهمیه آسیا داشته باشد.
 
پیروزی سپاهان پس از چند هفته ناکامی

سپاهان که با امیر قلعه نویی چند هفته بدون برد را سپری کرده بود درحالی مقابل صنعت نفت آبادان میزبان بود که "اسکوچیچ" سرمربی تیم ملی به عنوان تماشاگر ویژه در ورزشگاه نقش جهان حضور داشت. سپاهان بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی یک ضربه پنالتی به دست آورد اما "سالاری" ضربه "محبی" را مهار کرد، در دقیقه 16 اما "مهدیزاده" گل نخست سپاهان را به ثمر رساند. در دقایق پایانی این نیمه "سروش رفیعی" بازیکن سپاهان با خطای شدید روی بازیکن حریف کارت قرمز دریافت کرد و دیدار حساس هفته آینده با استقلال را از دست داد. 
 
 
در نیمه دوم تیم میهمان که با یک یار بیشتر بازی می کرد روی دروازه سپاهان فشار زیادی را وارد کرد، اما مدافعان سپاهان و دروازبان این تیم مانع از خوردن گل مساوی شدند. درنهایت این دیدار با همان تک گل سپاهان به پایان رسید، شاگردان قلعه نویی با این برد 45 امتیازی شدند و در فاصله 4 هفته به پایان رقابت ها امیدوار به کسب سهمیه آسیا هستند. 
 
فولاد قهرمانی پرسپولیس را عقب انداخت

تیم فولادخوزستان که در زمین خود میزبان ذوب آهن بود موفق شد با نتیجه 2 بر یک به برتری دست پیدا کند، در این دیدار ابتدا "شیمبا" برای فولاد گلزنی کرد. در ادامه شوت "محمدی مهر" با برخورد به مدافعین فولاد به گل مساوی ذوب آهن تبدیل شد، در نیمه دوم تیم میزبان حملات متعددی روی دروازه ذوب آهن انجام داد. در دقایق پایانی این مسابقه "حردانی" روی پاس شیمبا موفق شد گل دوم و پیروزی بخش فولاد را به ثمر برساند. 
 
 
فولادخوزستان با کسب این پیروزی 42 امتیازی شد و با دو بازی کمتر نسبت به سایر تیم ها در رده ششم باقی ماند، شاگردان نکونام با برد خود قهرمانی پرسپولیس را حداقل برای 24 ساعت به تاخیر انداختند. در صورتی که فولاد این مسابقه را با نتیجه ای غیر از برد به پایان می رساند این تیم پرسپولیس بود که به چهارمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر دست پیدا می کرد.
 
زور شهرخودرو و تراکتور به هم نرسید

تیم های شهرخودرو و تراکتور در ورزشگاه امام رضا مشهد به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید. شهرخودرو که در دیدار هفته گذشته خود طعم شکست را چشیده بود، در تلاش بود تا مقابل میهمان سرسخت خود به برتری برسد. هردو تیم موقعیت های اندکی در این دیدار به دست آوردند و درنهایت هم به تقسیم امتیازات رضایت دادند، تراکتور با کسب این نتیجه 46 امتیازی شد و شهرخودرو هم به امتیاز 43 رسید.
 
 
جدال حساس قعرنشین ها برای بقا

در دیگر بازی های شب گذشته، تیم های پیکان و پارس جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه بدون گل به پایان رسید، پیکانی ها که در رده پانزدهم جدول قرار دارند باید دیدار های باقیمانده برای بقا تلاش کنند. تیم های شاهین شهرداری بوشهر و سایپا هم به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا هردو تیم انتهای جدولی چشم به ادامه بازی ها داشته باشند. اما تیم گل گهر که در تبریز میهمان ماشین سازی بود درنهایت با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید تا امیدهای خود برای حضور در لیگ برتر را افزایش دهد. 
 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!