پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۹:۰۴
ورزشی - کد خبر : 1179
سه شنبه، ۱۲ آذر، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

لیونل مسی برای ششمین بار توپ طلا را به دست آورد

او در مجموع 51 دیداری که برای بارسلونا به میدان رفت موفق به زدن 50 گل شد و با توجه به 36 گلی که در لالیگا به ثمر رسانده بود کفش طلای اروپا را نیز از آن خود کرد

لیونل مسی برای ششمین بار توپ طلا را به دست آورد


شصت و چهارمین دوره مراسم انتخاب بهترین بازیکن جهان شب گذشته در پاریس برگزار شد، لیونل مسی ستاره ی تمام نشدنی بارسلونا برای ششمین بار توپ طلای جهان را ازآن خود کرد.

 


این مراسم که زیر نظر نشریه ی معتبر فرانس فوتبال برگزار می شود از امسال جایزه ای را تحت عنوان "جایزه یاشین" به یاد لئو یاشین دروازبان اسطوره ای و فقید جهان فوتبال به بهترین دروازبان سال اهدا می کند. در این بخش 10 دروازبان برتر سال 2019 از جمله آلیسون بکر، مانوئل نویر، اوبلاک، ادرسون، ترشتگن و هندانوویچ حضور داشتند که در این میان آلیسون بکر به عنوان برترین دروازبان سال 2019 شناخته شد. بکر به همراه لیورپول قهرمان لیگ قهرمانان و با برزیل به قهرمانی کوپا آمه ریکا رسیده بود، از نکات جالب این مراسم اهدای جایزه بهترین دروازبان توسط رابرت لواندوفسکی مهاجم تیم بایرن مونیخ بود.

 


در بخش بهترین بازیکن زیر 21 سال هم جیدون سانچو از دورتموند، ژائو فیلیکس از اتلتیکو مادرید و متیس دلیخت از یوونتوس حضور داشتند که این عنوان به دلیخت رسید. کیلیان امباپه ستاره جوان پاریسن ژرمن که سال گذشته این عنوان را کسب کرده بود جایزه متیس دلیخت را به وی اهدا کرد. در این مراسم بهترین بازیکن زن سال 2019 نیز انتخاب شد که مگان راپینو بازیکن تیم ملی آمریکا این عنوان را تصاحب کرد، الکس مورگان و لوسی برنز هم در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

 


اما سرانجام نوبت به بخش اصلی مراسم رسید، لیونل مسی ، کریستیانو رونالدو، سادیو مانه و ویرجیل وندایک نامزدهای کسب عنوان برترین بازیکن جهان در سال 2019 بودند. در نهایت بازهم این لیونل مسی بود که برای ششمین بار در تاریخ به توپ طلا دست پیدا کرد، به این ترتیب حدس رسانه های مختلف که قبل از آغاز مراسم توپ طلا را نصیب مسی دانسته بودند درست از آب درآمد. کریستیانو رونالدو هم که گویا از این موضوع اطلاع داشت در مراسم حضور پیدا نکرده بود، رونالدو در جایگاه دوم و وندایک و مانه هم سوم و چهارم شدند. مسی سال گذشته فصل خوبی را سپری کرد، او با بارسلونا دهمین قهرمانی لالیگایی خود را جشن گرفت و با زدن 36 گل و ثبت 13 پاس گل عملکرد خیره کننده ای بر جای گذاشت. او در مجموع 51 دیداری که برای بارسلونا به میدان رفت موفق به زدن 50 گل شد و با توجه به 36 گلی که در لالیگا به ثمر رسانده بود کفش طلای اروپا را نیز از آن خود کرد.
 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!