چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۷:۴۷
اروپا و آمریکا - کد خبر : 10937
چهارشنبه، ۲۳ تير، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

لغو بخشی از تحریم های ایران

وزارت خارجه آمریکا: در این معافیت اجازه انتقال وجه به ایران داده نمی شود، بلکه صرفا بازپرداختی برای صادرکنندگان ژاپن و کره می باشد.

لغو بخشی از تحریم های ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، منابع خبری در واشنگتن آمریکا در گزارشی، خبر از لغو بخشی از تحریم های تجاری ایران از سوی وزارت خارجه آمریکا داده است.

 وزارت خارجه آمریکا اواخر روز سه شنبه (22 تیر)، به کنگره اطلاع داده که با هدف دسترسی جمهوری اسلامی ایران، بخشی از تحریم های تجاری را لغو کرده است.

طبق این گزارش، معافیتی که توسط «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به امضا رسیده است، انتقال وجوه ایران را در حساب های محدود به صادر کنندگان در ژاپن و کشور کره ، مجاز می داند. این معافیت اجازه می دهد تا پول ایران که در نتیجه تحریم های آمریکا مسدود شده بود، بدون نقض قانون آزاد سازی شود.

البته وزارت امور خارجه آمریکا طی مکاتباتی اعلام کرده: اجازه انتقال وجوه به ایران را نمی دهد. و صرفا بازپرداخت به شرکت های ژاپنی و کره ای را که کالاها و خدمات غیر تحریم شده، قبل از تشدید تحریم های ایالات متحده، که توسط دولت قبلی صادر شده بود، ایجاد می کند.

بر اساس این گزارش، « ند پرایس » سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است:  بلینکن لغو تحریم ها را امضا کرد تا به ژاپن و کره ۹۰ روز دیگر فرصت دهد تا معاملات خود را با ایران را تکمیل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است وزیر امور خارجه قبلاً این لغو تحریم ها را امضا کرده بود، تا اجازه دهد وجوه و دارایی هایی که در حسابهای محدود ایرانی در ژاپن و کره نگهداری می شود برای بازپرداخت شرکتهای ژاپنی و کره ای که کالاهای غیر تحریم شده را به ایران صادر می کنند، استفاده شود.

برخی منابع خبری در واشنگتن، روز شنبه (19 تیر) نوشته بودند: بر اساس خبر وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی، «هونگ نام کی» وزیر دارایی این کشور و «جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا، در حاشیه نشست گروه G20 در ونیز ایتالیا دیدار داشته و در مورد همکاری های اقتصادی دوجانبه و مسائل جهانی اعم از نحوه آزادسازی دارایی های ایران در سئول گفت و گو کرده اند.

شنیده ها حاکی از آن است که کره جنوبی در تلاش است با حمایت ایالات متحده از یک کانال در سوئیس، برای استفاده از بخشی از پول بلوکه شده ایران در این کشور را برای فروش کالاهای بهداشتی و درمانی شرکت های سوئیسی به ایران استفاده کند.

هم اکنون حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران، از محل فروش نفت، به دلیل تحریم‌های آمریکا در بانک های کره جنوبی بسته شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!