چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۷:۴۹
اقتصاد - کد خبر : 8561
پنجشنبه، ۱۹ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

قیمت نفت روز پنجشنبه سقوط کرد

به دنبال افزایش قابل توجه موجودی ذخایر بنزین آمریکا که بر خلاف انتظار بود، قیمت نفت روز پنجشنبه سقوط کرد

قیمت نفت روز پنجشنبه سقوط کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین،به گزارش رویترز، پس از آنکه ارقام رسمی، افزایش قابل توجهی را در ذخایر بنزین آمریکا نشان داد، قیمت نفت روز پنجشنبه کاهش یافت، و از طرفی افزایش عرضه نفت خام در سراسر جهان، سبب افزایش نگرانی در خصوص ضعف تقاضا از سوی بزرگترین مصرف‌کننده نفت در جهان شد.معاملات آتی نفت خام برنت 51سنت یا 0.8درصد کاهش یافت و به 62.65دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با تجربه کاهش 53سنت یا 0.9درصد، به قیمت 59.24دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

به گفته وزارت انرژی ایالات متحده در روز چهارشنبه، در حالی که موجودی ذخایر نفت خام آمریکا بیش از پیش‌بینی تحلیلگران کاهش یافت، موجودی بنزین جهش قابل توجهی را تجربه کرد که همچنین بر خلاف انتظارات بود.ذخایر نفت در هفته گذشته 3.5میلیون بشکه کاهش یافت و به 502میلیون بشکه رسید، و ذخایر بنزین برخلاف انتظار کاهش، از آنجا که پالایشگاه‌ها پیش از فصل تابستان تولید خود را بیشتر کردند، 4میلیون بشکه افزایش پیدا کرد و به کمی بیش از 230میلیون بشکه رسید.

در همین حال، به گفته بازرگانان، با افزایش تولید روسیه از متوسط سطح ماه مارس در روزهای نخست ماه آوریل، عرضه در سراسر جهان در حال افزایش است.

در حالی که مذاکرات ایران با آمریکا و سایر قدرت‌های جهان در خصوص احیای توافق هسته‌ای ادامه دارد، ممکن است ایران شاهد لغو تحریم‌ها باشد و به عرضه نفت جهان اضافه کند.

با این حال، صندوق بین‌المللی پول در اوایل هفته اذعان داشت صرف هزینه‌های عمومی قابل توجه برای مبارزه با بیماری همه‌گیر کووید-19 ممکن است سبب افزایش رشد جهانی به 6درصد شود که این میزان از دهه 1970 به دست نیامده بود. افزایش رشد اقتصادی باعث افزایش تقاضای نفت و محصولات آن می‌شود و به کاهش ذخایر کمک می‌کند.از طرفی ANZ نیز در یادداشتی اذعان داشت که پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت خام در سه ماهه سوم سال به 75دلار در هر بشکه خواهد رسید و و سبب افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به این بخش خواهد شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!