پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۹:۴۶
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17334
دوشنبه، ۰۸ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

قیمت اتریوم بر خلاف رشد شاخص بنیادین، همچنان ناامید کننده است

قیمت اتریوم در یک و نیم هفته گذشته یک الگوی تداوم روند پرچم گاوی تشکیل داده است. تحت تاثیر نزول قیمت بیتکوین و فشار فروش بر توکن‌های قرارداد هوشمند، اتریوم الگوی پرچم ذکر شده را نقض کرد.

قیمت اتریوم بر خلاف رشد شاخص بنیادین، همچنان ناامید کننده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، جریان سفارش جاری به طور کلی نزولی است، اما آینده برای اتریوم نامعلوم است، از آنجایی که حرکات بیتکوین را دنبال می‌کند.

مشارکت‌کنندگان در بازار باید انتظار داشته باشند که قیمت اتریوم تا نزدیک‌ترین حمایت به ارزش 1554 دلار نزول کند که شکسته شدن آن ممکن است باعث سقوط اتریوم به میانگین متحرک ساده ۲۰۰روزه آن به ارزش 1440 دلار شود.

 

ماتیک فهرست برترین ها در میان نهنگ های ETH قبل از راه اندازی zkEVM

شبکه Polygon بتای ماشین مجازی اتریوم Zero Knowledge خود را تا ماه مارس راه اندازی خواهد کرد. جامعه این راه اندازی را به عنوان بخشی از توسعه قابل توجه آینده Polygon پیش بینی کرده است.

 همچنین، تبلیغات آن به MATIC با عملکرد چشمگیر در 30 روز گذشته کمک کرده است ، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که Polygon (MATIC) در بحبوحه راه‌اندازی آتی به خریدارترین توکن برتر نهنگ‌های ETH پیوسته است.

 

عقب نشینی قیمت اتریوم به علت ریسک متمرکز شدن پس از بروزرسانی شانگهای

قیمت اتریوم با یک سطح مقاومت قابل توجه در 1677 دلار مبارزه می کند. رد کردن این قیمت احتمال عقب نشینی به 1545 دلار را ممکن می‌کند. اما در شرایط وخیم تر اتریوم می‌تواند تا 1422 دلار نزول کند. در صورت باطل شدن این سناریو اتریوم برای صعود میتواند تا مقاومت 1700 دلاری برسد.

 

کوین بیس بلاک چین لایه ۲ اتریوم خود را با نام «بِیس» راه‌اندازی کرد

صرافی کوین‌ بیس در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) از راه‌اندازی شبکه آزمایشی «بِیس»، بلاک چین مقیاس‌پذیر لایه ۲ اتریوم خود خبر داد. بِیس، یک بلاک چین متمرکز و متن‌باز است که بر روی او‌پی اِستک آپتیمیزم ساخته می‌شود که در طول زمان کاملاً غیرمتمرکز خواهد شد. 

به گفته‌ کوین بیس، این شبکه به‌گونه‌ای طراحی شده است که دسترسی کاربران به سایر اکوسیستم های لایه ۱ مانند سولانا را فراهم کند. این صرافی همچنین تأکید کرد که هیچ برنامه‌ای برای انتشار توکن جدید ندارد.

 

به‌روزرسانی «شاپلا» اتریوم در ۹ اسفند بر روی شبکه آزمایشی سپولیا انجام می‌شود

توسعه‌دهندگان اتریوم در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که به‌روزرسانی «شانگهای-کاپلا» که با نام «شاپلا» نیز شناخته می‌شود، در ۲۸ فوریه (۹ اسفند) بر روی شبکه آزمایشی سپولیا انجام خواهد شد.

 این به‌روزرسانی امکان برداشت اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده توسط اعتبارسنج‌ها را فراهم می‌کند. شاپلا ترکیبی از تغییرات را در لایه اجرایی (شانگهای) و لایه اجماع (کاپلا) اتریوم اعمال خواهد کرد.

 شبکه سپولیا نیز دومین شبکه آزمایشی اتریوم پس از شبکه آزمایشی ژجیانگ خواهد بود که این به‌روزرسانی بر روی آن اجرا می‌شود.

دارایی MATIC 100 نهنگ برتر ETH در حال حاضر 181 میلیون دلار است. این نشان می دهد که MATIC اکنون 3.75 درصد از دارایی های آن را تشکیل می دهد. و در بین 10 توکن برتر خریداری شده نهنگ هاست  و یکی از پرکاربردترین قراردادهای هوشمند توسط نهنگ های برتر اتر قرار دارد.

 اما SHIB همچنان بزرگترین ذخایر توکن در میان 100 نهنگ برتر ETH است. این نهنگ‌های ETH حدود 648 میلیون دلار در توکن‌های SHIB جمع‌آوری کرده‌اند که 13.4 درصد از دارایی آنها را تشکیل می‌دهد.

به گزارش Whalestats، نهنگی به نام Saitima در یک معامله 23.34 میلیون دلار در MATIC خرید. این تراکنش حدود 17.16 میلیون توکن MATIC بود.

گزارش توزیع ارز دیجیتال HBAR که به صورت فصلی منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که این شبکه قرار است قفل 6.28 درصد از کل عرضه خود را در 1 مارس باز کند که مجموع آن به 3.14 میلیارد توکن HBAR می‌رسد.

 با در نظر گرفتن قیمت HBAR در زمان نگارش این خبر، این امر منجر به توزیع حدود 238 میلیون دلار توکن‌‌ هدرا (Hedera) خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود توکن‌های مربوط به قراردادهای خرید، حاکمیت شبکه و عملیات به ترتیب 0.67% و 1.11% از توکن‌های بازگشایی‌شده را مصرف کنند.

طبق داده‌های موجود، کل عرضه در گردش هدرا، حدود 25 میلیارد است. بعد از آزادسازی، تقریباً 50.61٪ از کل عرضه در دسترس قرار خواهد گرفت، در حالی که 49.39٪ از توکن‌ها قفل می‌ماند.

 با این حال، لازم به ذکر است که به دنبال این آزادسازی، رویدادهای بعدی انتشار توکن تقریباً چندان مهم نخواهد بود و تنها منجر به اضافه شدن جزئی به عرضه توکن موجود خواهد شد.

این آزادسازی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد آیا افت شدید قیمت هدرا در راه است .از لحاظ تاریخی، آزاد کردن قفل توکن‌ها به عنوان یک رویداد نزولی در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا نشان‌دهنده افزایش کل توکن‌های در گردش است.

به همین دلیل است که با در دسترس قرار گرفتن توکن‌های بیشتر، تعداد فروشندگان در بازار بیشتر از خریداران خواهد شد. این می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که فروشندگان مجبور شوند قیمت درخواستی خود را برای یافتن خریداران کاهش دهند و منجر به کاهش قیمت ارز دیجیتال شود.

با این حال، با توجه به اینکه هدرا در طول چند سال گذشته چنین آزادسازی توکن‌هایی را تجربه کرده است، سطح فشار فروش – تا حدی – کاهش یافته است. اگرچه همیشه خطر تأثیر منفی روی قیمت توکن وجود دارد، اما احتمال وقوع یک فاجعه کم است.

 

توکن BONE رکورد شکست 

طبق داده‌های Etherscan.io، تعداد آدرس‌های کیف پول منحصربه‌فردی که Bone ShibaSwap را در اختیار دارند به ۷۶۲۰۶ (۷۶.۲۰ هزار) رسیده است.این نقطه عطف پس از آن حاصل شد که Gate.io، یکی از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال دلاری با پایگاه کاربری بیش از 12 میلیون کاربر، پشتیبانی از Bone ShibaSwap را در پلتفرم خود اضافه کرد.

علاوه بر این، Bone ShibaSwap اخیراً در لیست 100 ارز دیجیتال برتر جهان بر اساس ارزش بازار قرار گرفته و با ارزش بازار فعلی 443.35 میلیون دلار، در رتبه 95 این لیست قرار دارد.

ارزش BONE به طور مداوم در حال افزایش است و انتظار می‌رود به زودی به مرز 2 دلار برسد. Bone ShibaSwap با قیمت 1.96 دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش 2.05 درصدی نسبت به روز گذشته است.

 همچنین حجم معاملات 24 ساعته برای BONE مبلغ 22,251,975 دلار (22.25 میلیون دلار) است. توکن BONE عملکرد قابل‌توجهی را در چند ماه گذشته ارائه کرده که عمدتاً از زمانی که شایعات پیرامون راه‌اندازی راه‌حل لایه 2 شیباریوم ظاهر شد، بوده است.

 طبق داده‌های CoinGecko، ارزش توکن BONE طی سه ماه گذشته 43.30 درصد، در 14 روز گذشته 23.7 درصد و در هفته گذشته 34.30 درصد رشد داشته است.

طبق آخرین اخبار مربوط به HBAR، اخیراً تعداد تراکنش های پردازش شده توسط شبکه هدرا افزایش قابل توجهی داشته است.

یکی از شاخص ترین معیارهایی که در شبکه Layer-1 افزایش یافته است، تعداد کاربران فعال روزانه است که در طول سه ماهه قبل 348 درصد افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که شبکه با وجود نوسانات بازار در ماه‌های قبل، در حفظ یک پایگاه کاربری ثابت موفق بوده است.

طبق گزارش پورتالی که شبکه هدرا را نگه می دارد، شبکه اصلی در هفته گذشته در مجموع 321 میلیون و 800 هزار تراکنش با میانگین بیش از 532 تراکنش در ثانیه (TPS) انجام داده است.

 این افزایش اخیر که در تعداد تراکنش‌ها مشاهده می‌شود، مستقیماً با افزایش ثبت شده در فعالیت توسعه در شبکه ارتباط دارد. افزایش فعالیت‌ها می‌تواند به رفع مشکلاتی که ممکن است به کاهش تراکنش‌ها کمک کند و گسترش و پذیرش Hedera را بهبود بخشد. همچنین نشان می‌دهد که ممکن است به‌روزرسانی‌ها و به‌روزرسانی‌های جدیدی در راه باشد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!