جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۳:۲۲
فوتبال و فوتسال - کد خبر : 17398
دوشنبه، ۲۲ اسفند، ۱۴۰۱ - ۷:۰۰

قلعه نویی سرمربی تیم ملی شد

فدراسیون فوتبال ایران طی خبری اعلام کرد که سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران ، امیر قلعه نویی است.

قلعه نویی سرمربی تیم ملی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، مدت زیادی می باشد که بعد از جام جهانی تیم ملی بدون سرمربی مانده است . درواقع بعد از اتمام جام جهانی بود که فدارسیون به دلیل فشارهایی که از سمت مردم دریافت کرد ، تصمیم گرفت با کارلوس کیروش قطع همکاری کنند.

درواقع بعد از داستان های پیش آمده و حساسیت مربوط به جام جهانی ، سرمربی وقت تیم ملی یعنی اسکوچیچ اخراج شد و فدارسیون هیچ اعتمادی به او برای هدایت تیم ملی در جام جهانی نداشت ، بنابراین او را اخراج کرد و دوباره با کارلوس کیروش وارد مذاکره شد.

اما کیروش با کسب نتایج نا امید کنند و حذف زودهنگام از دور گروهی ، نتوانست خواسته های فدارسیون مبنی بر صعود از دور گروهی جام جهانی را که شاید بالاترین هدف فدارسیون در فوتبال بزرگسالان است ، براورده نشد.

شکست سنگین برابر انگلیس و همینطور شکست برابر آمریکا باعث شد مردم به فدراسیون فشار آورده و کارلوس کیروش را برکنار کنند ، همین موضوع باعث شد تا مدت طولانی ، تیم ملی بدون سرمربی بماند.

مهمترین اتفاق فوتبالی پیش رو ، جام ملت های آسیا است که قرار است به میزبانی قطر انجام شود ، AFC به تازگی سید بندی این رقابت ها را نیز منتشر کرده که ایران در سید اول قرار دارد.

بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان و همینطور وجود گزینه های مختلف از جمله داخلی و خارجی ، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت هدایت تیم ملی فوتبال را برعهده امیر قلعه نویی قرار دهد.

این موضوع را مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم برترین های فوتسال اعلام کرد و همینطور سایت خبری منتسب به این فدراسیون آن را تایید کرد تا امیر قلعه نویی برای بار دوم هدایت تیم ملی فوتبال را برعهده بگیرد.

در سال 2006 نیز تیم ملی بعد از جام جهانی سکان تیم ملی را برای جام ملت های 2007 به امیر قلعه نویی داد تا برای مهم ترین رویداد فوتبالی آسیایی ، فدراسیون فوتبال از یک مربی بومی استفاده کند.

بعد از افشین قطبی که از سال 2009 تا 2011 سرمربی تیم ملی بود ، تا سال 2023 هدایت تیم ملی بر عهده مربیان خارجی بود ، و حالا بعد از گذشت تقریبا ۱۲ سال ، قرار است بر روی نیمکت تیم ملی یک مربی بومی بنشیند.

قلعه نویی پیش از این سرمربی باشگاه کرمانی گل گهر بود و نکته جالب توجه در مورد او این است که در ۵ سال گذشته هیچ جام یا افتخاری با تیم های تحت هدایت خود بدست نیاورده است.

این باشگاه کرمانی با فدراسیون فوتبال همکاری و قبول کرده است که با استعفای امیر قلعه نویی موافقت کرده تا او بدون هیچ مشکلی سرمربی تیم ملی فوتبال شود.

بنابراین ، قلعه نویی در اولین چالش خود باید تیم ملی فوتبال را برای مسابقات جام ملت های آسیا آماده کند و به دلیل وجود بازیکنان شاخص و آماده و همینطور شناخت او از بازیکنان و جو موجود در ایران ، به خوبی این موضوع را می داند که باید نتیجه قابل قبولی کسب کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!