سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۰۶:۵۳
کرونا - کد خبر : 13831
دوشنبه، ۲۴ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

قرنطینه واکسینه نشده ها در اتریش

با نزدیک شدن به فصل زمستان و افزایش آمار کرونا در سراسر اروپا، اتریش برای افرادی که واکسینه نشده اند، قرنطینه شد، آلمان محدودیت‌های سخت‌تری را در نظر گرفت و بریتانیا برنامه دُز تقویتی خود را برای جوانان گسترش داد.

قرنطینه واکسینه نشده ها در اتریش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، اروپا دوباره به کانون همه‌گیری تبدیل شده است و این برخی کشورها را وادار کرد تا در آستانه کریسمس مجدداً محدودیت‌ها را اعمال کنند.

به نقل از رویترز، این بیماری در فصل زمستان که مردم در داخل خانه جمع می‌شوند، راحت‌تر گسترش می‌یابد.

بر اساس آمار رویترز، اروپا هفته گذشته بیش از نیمی از میانگین 7 روزه ابتلا در جهان و حدود نیمی از آخرین مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است که بالاترین سطح از آوریل سال گذشته است.

دولت‌ها و شرکت‌ها نگران هستند که این همه‌گیری طولانی‌مدت، بهبود اقتصادی شکننده اروپا را از مسیر خارج کند.

دولت اتریش به رهبری محافظه‌کاران اعلام کرد که حدود دو میلیون نفر در این کشور تقریباً 9 میلیونی اکنون فقط به دلایل محدودی مانند سفر به محل کار یا خرید وسایل ضروری اجازه ترک خانه‌های خود را دارند .

اما شک و تردید گسترده ای از جمله در میان محافظه کاران و پلیس در مورد چگونگی اجرای قرنطینه وجود دارد. برای مثال، بررسی اینکه آیا فردی در راه رفتن به کار یا خرید است، دشوار خواهد بود.

الکساندر شالنبرگ، صدراعظم اتریش، در توضیح قرنطینه ای که روز یکشنبه اعلام شد به رادیو ORF گفت: «هدف ما بسیار واضح است: وادار کردن افراد واکسینه نشده برای واکسینه شدن، نه حبس کردن افراد واکسینه نشده.»

هدف این است که با افزایش آمار کرونا به سطوح بی سابقه جدید، مقابله شود؛ که با نرخ واکسیناسیون تنها در حدود 65 درصد از جمعیت، یکی از پایین ترین ها در اروپای غربی، این اتفاق خواهد افتاد.

یک بازنشسته دولت گفت که این قرنطینه برای پلیس "بسیار بسیار دشوار" خواهد بود.

 

"طوفان ابتلا"

دولت فدرال آلمان و رهبران 16 ایالت آلمان قرار است در این هفته درباره اقدامات جدید همه گیر بحث کنند.

سه وزیر بهداشت ایالتی آلمان از طرف های مذاکره کننده برای تشکیل یک دولت جدید خواستند تا قدرت ایالت ها برای اجرای اقدامات سختگیرانه تر مانند قرنطینه یا تعطیلی مدارس را افزایش دهند؛ زیرا نرخ هفت روزه شیوع کووید به بالاترین حد خود رسیده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم، روز شنبه در پیامی ویدیویی از افراد واکسینه نشده خواست تا در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

مرکل که در پادکست ویدیویی هفتگی خود صحبت می کرد، گفت: «هفته های سختی در پیش روی ما است و می بینید که من بسیار نگران هستم.»

فرانسه، هلند و بسیاری از کشورهای اروپای شرقی نیز با افزایش آمار کرونا مواجه هستند.

مقامات روز دوشنبه گفتند که بریتانیا قرار است واکسن تقویتی کووید-19 خود را برای افراد بین 40 تا 49 سال گسترش دهد تا ایمنی رو به کاهش را قبل از ماه های سردتر زمستان تقویت کند.

در حال حاضر همه افراد 50 سال و بالاتر، افرادی که از نظر بالینی آسیب پذیر هستند و کارکنان بهداشتی، واجد شرایط دریافت دُز تقویتی هستند.

بوریس جانسون در روز دوشنبه اظهار کرد: «ما به برنامه اولیه خود پایبند هستیم؛ اما آنچه که ما قطعاً باید بپذیریم این است که طوفان ابتلا در بخش‌هایی از اروپا وجود دارد.»

در اتریش، حزب راست افراطی، که سومین حزب بزرگ پارلمان است، در حال برنامه ریزی برای تظاهرات علیه سیاست های کرونایی دولت است و مردم را به نزدن واکسن تشویق می کند.

رئیس حزب، هربرت کیکل 53 ساله، در یک پست فیسبوک گفت که آزمایش کووید-19 او مثبت بوده است. او علائم خفیف دارد و تب ندارد؛ اما به دلیل شرایط قرنطینه نمی تواند در اعتراض روز شنبه این حزب شرکت کند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!